در جنوب شرقی شهر ایلام ،و در منطقه زیبا و تفریحی چغاسبز ،پارک و شهربازی قدیمی به نام پارک "پاک " قرار دارد ،پارکی که تنها چیزی که در آن یافت نمی شود ،پاکی است .
کد خبر: ۴۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 30 May 2017

اسمش "پاک " است ،اما نام با مسمایی برای او نیست ،شاید خودش هم از یدک کشیدن اسم " پاک " خجالت می کشد ،چون می داند این اسم، ردایی بزرگتر از جثه برای او محسوب می شود .

به گزارش تابناک ایلام ،در جنوب شرقی شهر ایلام ،و در منطقه زیبا و تفریحی چغاسبز ،پارک و شهربازی قدیمی به نام پارک "پاک " قرار دارد ،پارکی که تنها چیزی که در آن یافت نمی شود ،پاکی است . در سرتاسر این پارک ،تنها یک سطل آشغال تعبیه شده واین موضوع به ناپاکی و آلودگی محیط آن دامن زده است .

تازه، حساس ترین بخش آن که با جان وسلامت بچه های مردم مستقیما سروکار دارند ،بطور کل نادیده گرفته شده و دستگاهها و وسایل شهربازی بسیار قدیمی وغیر استاندارد و خطر ساز شده اند ،محل بازی بچه ها به جای کف پوش ،سنگلاخی شده واین موضوع  آسیب دیدگی و رخمی شدن کودکان را رقم زده است.

جمعی از خانواده های ایلامی حاضر در این پارک در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت غیر بهداشتی و نا ایمن پارک و شهربازی به شدت گله مند بوده و رسیدگی سریع مسئولین ذیربط را به رفع مشکلات این پارک خواستار شدند.

محمدرضا پدر یک خانواده که دست فرزند خردسالش را در دست داشت می گوید : این پارک تنها محل تفریح وتفرج مردم شهر ایلام وحتی شهرهای همجوار است ،اما امکانات رفاهی آن جوابگوی مردم نیست .

این پدر ایلامی ادامه داد: کودکان ما انتظار دارند زمانی که به این پارک مراجعه می کنند از اسباب بازی های موجود درآن استفاده کرده ولذت ببرند ،اما نبود تجهیزات ایمن واستاندارد این امکان را به ما نمی دهد.

علی اصغر محمدزاده نیز از وضعیت نامطلوب "پارک پاک" می گوید : وضعیت بهداشتی پارک اصلا مطلوب نیست ،در سرتاسر این پارک یک سطل آشغال وجود دارد که آنهم در جای نزدیکی تعبیه نشده ومردم مجبورند آشغالهایشان را در سطح پارک رها کنند.

وی ادامه داد: وضعیت تجهیزات اسباب بازی موجود دراین پارک نیز اصلا قابل قبول نیست ،این وسایل عمدتا قدیمی بوده واز استاندارد لازم برخوردار نیستند.

به گفته این پدر ایلام ،محوطه بازی کودکان خردسال که باید پوشیده از کف پوش استاندارد باشد ،مملو از خاک وسنگریزه است و هرآن ممکن است جگر گوشه های مردم دراین محوطه دچار جراحت شوند ،کما اینکه چند شب پیش سه یا چهار کودک خردسال دراین مکان زخم برداشته ولذت تفریح وفراغت را در کام خانوده هایشان تلخ نمود.

 

خبرنگار ما در تماس با رییس سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ایلام ،مشکلات مطروحه در خصوص پارک چغاسبز را جویا شد . "علی نورایی نژاد " گفت : قبلا محوطه بازهای کودکان دارای کف پوش بود که متاسفانه کف پوشهای این محل به سرقت رفت .موضوع نصب تجهیزات جدید بازی کودکان وترمیم کف پوش در در ستور کارشهرداری ایلام قرار دارد.

وی ادامه داد : شهردار ایلام یک برنامه کلی برای تحول در شهربازی ها ونصب تجهیزات دارای گواهی استاندارد را در برنامه کاری خود لحاظ نموده وبزودی تجهیزات ورزشی ،بازی کودکان و وسایل جدید شهربازی در پارکهای شهر نصب خواهد شد.

نورایی نژاد افزود : تمامی تابهای فلزی وسایر تجهیزات غیر استاندارد موجود د ر پارک چغاسبز جمع آوری شده و تجهیزات دارای گواهی استاندارد به جای آنها نصب شده وازحیث استاندارد سازی این تجهیزات مشکل خاصی وجود ندارد.

به هرتقدیر باید پذیرفت که سرانه فضای سبز شهروندان ایلامی از نرمالهای کشور بسیار پایین تراست و شهربازی های موجود نیز از حیث برخورداری از تجهیزات بروز واستاندارد نتوانسته اند خواسته های کودکان ،نوجوانان وجوانان ایلامی را برآروده نمایند . وضعیت بهداشتی پارکهای موجود نیز بسیار نامطلوب بوده ورنگ از رخسار آنها پریده است .

انتظار می رود مسئولین شهر ایلام ،خصوصا شهردار ومجموعه تحت مدیریت آن بصورت جدی به این خواسته مهم وبه حق شهروندان ایلامی جامه عمل بپوشانند ،زیرا آنچه که موجود وبرای ما شهروندان قابل مشاهده است ،حقیقتا در قیاس باامکانات و رفاهیات دیگر شهرهای کشور وحتی شهرهای استان های همسایه بسیارناچیز و حتی تحقیر کننده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار