فرماندار جیرفت گفت: پایانه صادراتی جیرفت ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در نقدینگی ناتمام مانده است.
کد خبر: ۴۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 29 May 2017
احمد امینی روش پیش از ظهر یکشنبه در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه دو (جیرفت و عنبرآباد) اظهار کرد: بزرگترین دغدغه سال ۹۵ محصولات کشاورزی بود که به صورت روزانه در میدان تره بار توسط کارشناسان رصد شد.

وی با اشاره به اینکه سال بسیار خوبی برای محصولات کشاوزی شهرستان جیرفت بوده است، افزود: قیمت هر کیلو پیاز به دو هزار تومان در منطقه رسید و تولید گندم به ۳۶ درصد و سطح زیر کشت در محصولات دانه های روغنی افزایش یافت.

فرماندار جیرفت از افزایش سه کارخانه های گوجه فرنگی این شهرستان به ۱۱ کارخانه خبر داد و گفت: سطح زیرکشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد در جیرفت کاهش یافته است.

امینی روش ادامه داد: باید در بحث صادرات، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی در این منطقه مورد توجه قرار گیرد زیرا آنچه که می تواند باعث افزایش تولید شود صادرات و بازاریابی است.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان پروژه طی سه ماه گذشته به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه شهرستان جیرفت با چالش روبرو است به گونه ای که  بعضی از این پروژه ها سه سال به طول انجامیده است و به دلایل مختلف از جمله نقدینگی متوقف مانده است، گفت: پایانه صادراتی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در نقدینگی ناتمام مانده است.

امینی روش همچین گفت: پروژه تولید شترمرغ هم بلاتکلیف مانده و هنوز مجوز آب آن صادر نشده است.

امینی منش ادامه داد: پروژه مجتمع گردشگری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در واگذاری قسمتی از زمین متوقف شده است و ۲۴ واحد مرغداری در حوزه کشتار با مشکل آب و زمین مواجه است.

وی با تاکید به اینکه ۱.۵ میلیارد تومان در بسته بندی محصولات کشاورزی سرمایه گذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت با مشکل سیل و سردی هوا روبرو بود اما با این حال تولید محصولات کشاورزی عالی بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار