مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان کرمان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو توصیه می شود افراد از کشتار دام خارج از کشتارگاه جداً خودداری کنند.
کد خبر: ۴۳۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 29 May 2017
جواد نگارستانی در گفتگو با خبرنگار با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان، با توجه به افزایش تقاضا برای فرآوردهای خام دامی، احتمال سودجویی برخی افراد و عرضه فرآورده غیر قابل مصرف و فاسد وجود دارد و اداره کل دامپزشکی استان کرمان در راستای تامین امنیت و بهداشت موادغذایی در ایام خاص بر شدت بازرسی های خود می افزاید.

سخنگوی اداره کل دامپزشکی استان کرمان افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد روزانه ۶۳ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۷۸ نفر در سطح استان کرمان کار نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی را بر عهده داشته باشند که با متخلفان و افراد سودجو برخورد لازم صورت می گیرد.

رئیس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: تمامی کشتارگاههای دام و طیور استان، مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستورانها، کبابی ها مورد بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی قرار می گیرند و این امر در ماه مبارک رمضان تشدید می شود.

لزوم پرهیز از خریداری گوشت چرخ کرده به صورت فله

وی در ادامه با اشاره به اینکه گوشت چرخ کرده نیز باید در حضور مشتری تهیه شود، تصریح کرد: مردم از خرید گوشت چرخ کرده به صورت فله و در بسته بندی های غیر بهداشتی خودداری کنند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه کشتار دام خارج از کشتارگاه می تواند باعث بروز بیماریهای خطرناک از جمله تب کریمه کنگو شود لذا توصیه می شود شهروندان از کشتار دام خارج از کشتارگاه جداً خودداری کنند.

نگارستانی گفت: لیبل گذاری گوشت در تمام کشتارگاههای استان صورت می گیرد که دقت به تاریخ انقضاء درج شده بر روی لیبل در هنگام خرید انواع گوشت بسیار مهم است و شهروندان باید گوشت و فرآورده های دامی دارای مهر و لیبل دامپزشکی را از مراکز معتبر خریداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ اطلاع تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

نگارستانی با تشکر از همکاری خوب مردم استان کرمان با اکیپ های بهداشتی دامپزشکی گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته و شناخت خوب مردم از اهمیت اقدامات دامپزشکی میزان گزارشات مردمی با شماره تلفن ۱۵۱۲ دامپزشکی بسیار افزایش داشته است و دامپزشکی توانسته است با تدابیر لازم پیگیر گزارشات مردمی باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار