رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه راه و افکار امام خمینی ( ره) توسط مقام معظم رهبری پیموده می شود و ادامه می یابد افزود: ۱۴و ۱۵ خرداد ماه سال جاری که مصادف با ماه مبارک رمضان است ، از استان کرمانشاه اعزام زائر برای شرکت در عزاداری بیست و هشتمین سالگرد امام راحل نخواهیم داشت.
کد خبر: ۴۲۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 24 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزا ی تابناک از کرمانشاه، جعفر همتی پیش از ظهر امروز در جسله ی هماهنگی سالگرد ارتحال امام خمینی( ره) با حضور مسئولان زیربط در سالن جلسات*  امید * استانداری اظهارداشت: در سال های گذشته ده هزار نفر از زایران از سوی سپاه پاسداران به حرم مطهر امام راحل اعزام می شدند، امسال به دلیل ماه مبارک رمضان اعزام زایر ازاستان نخواهیم داشت اماباید مراسم باشکوهی در شان معمار کبیر انقلاب در استان برگزار شود.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت سالگرد امام راحل دستورالعمل ها یی به ادارات داده شده است،  در سراسر استان مخصوصا شهر کرمانشاه با حضور اکثریت مردم در مسجد جامع برگزار شود.

 مشاور عالی استاندار با اشاره به اینکه استانداری از مداحان مطرح کشوری دعوت خواهد کرد، افزود: برای پنج هزار نفر از عزاداران روزه دار تهیه ی افطار و شام برعهده ی شهرداری است و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی باید بروشورهایی در سطح وسیع از زندگینامه و فعالیت های سیاسی امام تهیه و بین ادارات و شرکت کنندگان در مراسم توزیع کند.

 همتی خاطرنشان کرد: تهیه ی تصویر امام خمینی ( ره) برعهده ی شورای هماهنگی است، همچنین مسئولیت اجرای مسابقه طراحی و تهیه جوایز برعهده ی سازمان تبلیغات اسلامی بوده که این مسابقه از صداو سیما پخش می شود.

وی افزود: برگزاری مراسم در شهرستان از سوی شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی انجام می شود،‌ که فرمانداری با تامین امنیت مراسم، تلاش می شود همانند سالهای گذشته با حضور مردم در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل  نقشه ای دشمنان در هم شکسته شود، 

همتی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در بخشداری ها و دهستان ها مراسم را برگزار می کند، اظهارداشت: هنوز تصمیم نگرفته ایم که پانزدهم خردادماه نیز مراسمی را برگزار کنیم، واگر نماینده ولی فقیه بخواهند در بیت ایشان مراسم برپا شود این کار صورت خواهد گرفت.

 وی تاکید کرد: در برگزاری سالگرد ارتحال امام از نیروهای ادارات استفاده می شود، و ما هر آنچه را که پرتوان داریم سعی می کنیم مراسمی درشان معمار انقلاب برگزار کنیم،که شهرداری موظف است محیط شهر را برای برگزاریمراسم آماده و اصناف نیز به بازاریان توصیه کنند که پارچه های مشکی بر سر در مغازه های خود نصب کنند.

وی با بیان اینکه سوم خرداد با فتح خرمشهر امام و ملت شاد شدند، افزود: تمام نیروهای نظامی و مردم دست به دست هم داده و با فتح خرمشهر افتخاری برای کشور آفریدند،و با وجود موانع در بازپسگیری خرمنشهر بی دلیل نبود که امام خمینی ( ره) فرمودند:* خرمشهر را خدا آزاد کرد*.

همتی با اشاره به طراحی قدرتمند نظامی بعث با کمک نیروهای نظامی اروپایی، در مقابل نیروهای نظامی کشور ، اظهارداشت: در عملیات * بیت المقدس* از میان ۳۶ هزار. نفر نیروی بعثی ۱۹ هزا نفر اسیر، ۱۶ هزارنفر کشته و بقیه فرار از میدان معرکه فرار کردند، و ۱۵۰ تانک عراقی به غنیمت گرفته شد.

وی گفت:۴۰ نفر از رزمندگان در فتح خرمشهر از استان کرمانشاه در جمع نیروهای سپاه و بسیج و..بوده اند که استان ما نیز در آزادی سازی خرمشهر شهید تقدیم انقلاب کرده است، و ایستادگی رزمندگان سبب شد نیروهای بعثی مفتضحانه عقب نشینی کرده و یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درنیامد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار