مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ هزار نفر از جمعیت استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد،که ۵ تا ۶ هزارنفر از این جمعیت تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و ۳۰ تا ۴۰ هزارنفر تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی( ره) هستند که تعدادی دیگر نیز جمعیت شاغل بوده، که این جمعیت بسیار بالایی در استان است.
کد خبر: ۴۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 21 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امید قادری پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی غربالگری سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار ،  اظهارداشت: جمعیت بالایی زنان سرپرست خانوار ناشی از طلاق، فوت همسر، و.. است،  و برنامه ی منسجمی برای حفظ سلامت جسمی این زنان برای اداره خود و خانواده یشان لازم  که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیمه ها در پرداخت هزینه ی غربالگری ورود نکرده اند، افزود: هزینه های غربالگری بالا است ، در کشور ما سالیانه ۳۰ هزار کودک معلول متولد می شوند که درمان آنان از ۱/۵ تا ۴ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه اظهارداشت:  پیش از این که مسئولیت بیمه ی سلامت استان رابرعهده داشتم، بیمارانی برای معالجه هزینه های هنگفتی انجام می دادند، و ما روزانه یک میلیارد تومان هزینه ی بیمه سلامت افراد را در استان پرداخت می کردیم.

قادری در ادامه خاطرنشان کرد: غربالگری سلامت بدین معنا نیست که افراد هزینه ی بالایی برای پیشگیری و درمان بیماری ها پرداخت کنند،بلکه می توان از خدمات بهورزی و مراکز بهداشتی نیز استفاده کرد، که اگر طرح غربالگری سلامت در بیمه به کار گرفته شود می توان در این زمینه اقدامان موثری را در جهت پیشگیر و درمان افراد، انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار