مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش ۷.۵ درصدی میزان ثبت ولادت در همدان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 02 June 2015

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در دو ماهه امسال ۵ هزار و ۶۰۹ نوزاد در استان متولد شده است که ثبت وقایع با رشد ۷.۵ درصدی رو به رو بوده است.

به گزارش تسنیم؛ عبدالله مقصودی‌فر از افزایش 7.5 درصدی ولادت در دو ماهه نخست امسال در استان خبر داد و اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 5 هزار و 609 واقعه ولادت در استان همدان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع‌ ولادت‌های ثبت شده در استان همدان 2 هزار و 874 نفر پسر و 2 هزار و 735 نفر دختر بوده‌اند که در این راستا به ازای هر 105 پسر، 100 دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه در هر شبانه روز 91 نوزاد متولد شده است، تصریح کرد: بیشترین ولادت نوزادان به گروه سنی مادران 25 تا 29 سال بوده است که 33.2 درصد از کل ولادت‌های ثبت شده را شامل میشود.

وی با اشاره به تولد 84 مورد نوزادان دوقلو در همدان گفت: از کل ولادت‌های ثبت شده 3 هزار و 639 نفر شهری و یک‌هزار و 970 مورد روستایی بوده است که 99.6 درصد از این ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه ثبت شدند.

مقصودی‌فر عنوان کرد: در دو ماهه امسال یک‌هزار و 666 واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد افراد فوت شده 3.9 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: 960 نفر از مجموع فوت‌های ثبت شده در این مدت را مردان و 706 نفر را زنان تشکیل می‌دهند که یک‌هزار و 4 مورد آنها شهری و 662 مورد روستایی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان عنوان کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز 27 نفر در استان همدان فوت کرده‌اند بیشترین دلیل فوت این افراد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد 421 مورد بوده است.

وی گفت: بیشترین فوت در گروه سنی 75 سال و بیشتر با تعداد 754 مورد به ثبت رسیده است که 98.9 درصد از فوت‌ها در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده است.

مقصودی‌فر با اشاره به اینکه هر شبانه روز 49 ازدواج در همدان ثبت شده است، افزود: در دو ماهه امسال 3 هزار و 46 مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در هر شبانه روز 8 طلاق به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در دو ماهه امسال همچنین 470 مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.6 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار داشت: در دو ماهه امسال نسبت ازدواج به طلاق برابر 6.5 بوده است به طوری که به ازای هر تقریبا 6 ازدواج، یک طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به بیشترین نام‌های که والدین همدانی برای فرزندان خود انتخاب کردند، گفت: بیشترین نام انتخابی در گروه پسران نام امیرعلی با تعداد 183 مورد و در گروه دختران بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با تعداد 308 مورد بوده است.

مقصودی‌فر بیان کرد: در سال گذشته والدین نوزادان پسر، تعداد 557 مورد نام حسین،720 مورد نام ابوالفضل و 264 مورد نام مهدی را برای فرزندان خود انتخاب کرده بودند.

وی افزود: همچنین بعد از نام امیر علی در گروه پسران، ابوالفضل و محمدطاها در رده‌های بعدی بیشترین نام انتخابی پسران قرار داشته اند و در گروه دختران نیز بعد از نام فاطمه، به ترتیب نام‌های زهرا و نازنین زهرا حائز بیشترین تعداد بوده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار