رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: شاهنامه یکی از شاهکارهای ادبی جهان است و مجموعه‌اي دلپذير از معارف ارزنده بشری است.
کد خبر: ۴۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 15 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،سیدجواد رفائی افزود: دامنه اين معارف آنچنان گسترده است که اين اثر بزرگ را از زمره آثار حماسي محض فراتر برده و آن را به دايره‌المعارفي از اخلاق، علم و دانش، تعليم و تربيت، عدل و داد تبديل کرده است.
وی افزود: با اندک تأملی در شاهنامه، تأثير تعليمات اديان الهی را در آن در مي‌يابيم اما آنچه در اين زمينه بيشتر جلوه‌گری مي‌کند، پيوند بسيار عميق شاهنامه با مباني اسلام و بهره‌مندي از قرآن و کلام امامان معصوم است.
رفائی ادامه: از همین روی با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی مانندش شاهنامه، همچنین تاثیر جلوه های زیبای شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی اقوام ایرانی اولین جشنواره ملی «حکیم سخن» با موضوع شاهانامه فردوسی برگزار خواهد شد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی این جشنواره را شامل دو بخش معرفی کرد و اظهار داشت: اولین جشنواره ملی «حکیم سخن»  در دو بخش نمایشنامه نویسی و پژوهشی برگزار می شود و در هر بخش به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
 رفائی زمان برگزاری این جشنواره 24 و 25 اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی عنوان کرد و ادامه داد: پس از انتشار فراخوان در مدت زمان تعیین شده آثار ارسال شده به دبیرخانه در حوزه هنری خراسان رضوی، مورد بازخوانی 
و داوری قرار گرفته و طی مراسمی در 25 اردیبهشت ماه سال آینده، آثار برگزیده معرفی 
خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار