رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی
رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی علت حادثه مرگ بار مرند را بی احتیاطی راننده تانکر به علت ناتوانی درکنترل وسیله نقیلیه با نقض فنی و بی مبالاتی شرکت نفت در صدور بارنامه اعلام کرد.
کد خبر: ۴۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 01 June 2015

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی علت حادثه مرگ بار مرند را بی احتیاطی راننده تانکر به علت ناتوانی درکنترل وسیله نقیلیه با نقض فنی و بی مبالاتی شرکت نفت در صدور بارنامه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز، حادثه عصر یکشنبه مرند که بر اثر برخورد تانکر حامل گازوئیل با دو دستگاه خودروی خاور و پژو ۴۰۵ درکیلومتر ۹ کمربندی این شهر روی داد چهارکشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

 

سرهنگ حسن فرجی یکشنبه شب به خبرنگاران گفت : این تانکر مدل ۵۴ است و آیا صدور بارنامه حمل گازوئیل برای وسیله‌ای با عمر ۵۴ سال، با استانداردها مطابقت دارد؟!

وی افزود : از کشته های این حادثه دو تن از سرنشینان پژو ۴۰۵، یک نفر راننده خاور و یک نفر با هویت نامعلوم است و راننده تانکر هم متواری است .

وی ادامه داد: یک نفر با سوختگی بیش از ۸۵ درصد به بیمارستان منتقل و یکی از عوامل آتش‌نشانی حاضر در صحنه نیز که دچار جراحت جزئی شده بود، به صورت سرپایی درمان شد.

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۸ درصد ناوگان باری کشور در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی تردد می‌کنند، از بالا بودن میانگین عمر بالای ناوگان حمل و نقل ترانزیتی در استان انتقاد کرد.

سرهنگ فرجی یادآور شد: هم اکنون ۳۰ هزار دستگاه کامیون بدون احتساب خودروهای عبوری و ترانزیتی از جاده‌ها، تحت پوشش آذربایجان‌شرقی است و ۳۸ هزار راننده بار در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حادثه مشابه دیگری که دیروز با درایت پلیس راه استان به خیر گذشت گفت : روز گذشته نیز نقص فنی یک تریلر در محور مرند – جلفا در چند قدمی بروز فاجعه بود که با هوشیاری به موقع پلیس راه و اطلاع رسانی به موقع راننده تریلر از بروز نقص فنی در خودرو، با هدایت به موقع تریلر توسط عوامل پلیس راه به حاشیه جاده به خیر گذشت.

رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی در پایان این سوال را مطرح کرد که آیا با این وضعیت عمر ناوگان حمل و نقل باری، تکرار حوادث تلخی از این دست متصور نیست؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :