وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های دولت طرح روستای بدون بیکار است، گفت: با تشکیل تعاونی و صندوق خرد در روستا اقتصاد روستا را تضمین می‌کنیم.
کد خبر: ۴۲۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 13 May 2017
 مشهدسر، علی ربیعی در همایش اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان مازندرانی اظهار کرد: در گذشته با ایجاد رضایت کوتاه‌مدت در زندگی مردم سیاستی اتخاذ می‌شد نه زندگی مردم را تغییر می‌داد نه به زندگی مردم کرامت می‌داد، حاکم بود.
 
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در گذشته تمام روستاها در حال تبدیل شدن به حاشیه‌نشینی شهری بود اما باید سیاستی اتخاذ می‌شد تا با توسعه منطقه‌ای در روستاها افراد بیشتر به سمت روستاها گرایش داشته باشند، تصریح کرد: تمام روستاها با مزایا و نارسایی‌ها شناسایی شدند و توانمندسازی روستاها، آموزش به روستاییان از دیگر برنامه‌ها بوده است
 
وی با اعلام اینکه توسعه مخابراتی به غالب روستاها رفته و زیرساخت مخابرات و اینترنتی نیز برخوردارند، گفت: گاز را به 90 درصد روستاهای کشور بردیم و تا پایان سال جاری صد درصد روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
 
 
ربیعی با اشاره به اینکه روستاها فقط با کار کشاورزی نمی‌توانند زندگی کنند برای همین بحث مشاغل خانگی در بحث کشاورزی در چند استان انجام شد، افزود:گردشگری روستایی که پررونق‌ترین گردشگری است شکل گرفت و مشاغل نوغان‌داری و زنبورداری ترویج و تعاونی‌ها تقویت شدند.
 
وی با اعلام اینکه 3 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: هدف ما ایجاد صندوق خرد محلی است.
 
 
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های دولت طرح روستای بدون بیکار است، خاطر نشان کرد: با تشکیل تعاونی و صندوق خرد در روستا اقتصاد روستا را تضمین می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه خانه بهداشت روستایی احداث و 500 درصد افزایش دفترچه درمان روستایی ارزشمند شد
باید کاری کنیم روستاییان ریسک زندگی کم و امیدی به آینده با ایجاد صندوق ایجاد کنیم، گفت: ایجاد اشتغال در کنار کار کشاورزی برنامه جدی در روستاهاست.
 
ربیعی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی کارشناسی بدون شعار و با برنامه و فراهم کردن بستر مناسب به دنبال ایجاد فراهم کردن زندگی خوب هستیم، افزود:در استان مازندران می‌توانیم محور توسعه را بر اساس ظرفیت ایجاد کنیم توانمندکردن روستاییان و گسترده کردن سفره روستایی از برنامه‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار