عملیات اجرایی بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی شهر ایلام سال ۱۳۸۸ آغازشد و حالا بعد از هشت سال حتی با وجود دستور رئیس‌جمهور در سفر به استان ایلام در سال ۹۴ هنوز تکمیل‌نشده است.
کد خبر: ۴۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 13 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  ایلام ازجمله مناطق محروم کشور در بخش پزشکی به شمار می‌رود، گاهی اوقات مردم استان برای کارهای درمانی به استان‌های هم‌جوار  و کلان‌شهرها سفر می‌کنند.

طی سال‌های اخیر وعده‌های فراوانی برای حل مشکلات درمانی در استان ایلام داده‌شده است، هرچند بعضی از امکانات وارد استان شده ولی مردم استان همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند و در این بین بیمارستان‌های استان از شرایط خوبی هم برخوردار نیستند.

بیمارستان‌های استان اکثراً قدیمی و فرسوده هستند که در سال ۱۳۸۸ کلنگ یک بیمارستان در استان به زمین زده‌شده که ابتدا ۳۲۰ تختخوابی بود، بعد ۳۶۴ تختخوابی و حالا ۳۷۴ تختخوابی، هنوز این طرح بعد از هشت سال به سرانجام نرسیده و در نیمه‌های کار قرار دارد.


وعده رئیس جمهور اجرایی نشد

بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام در ۹ طبقه و در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع در حال ساخت است که شامل بخش‌های مختلف بیمارستانی، پاراکلینیکی و تخصصی است.


عملیات ساخت بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام از سال ۸۸ آغازشد که در سال ۹۴ و هم‌زمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان ایلام، رئیس‌جمهور دستوراتی را مبنی بر تکمیل این بیمارستان صادر کرد ولی این پروژه تکمیل نشد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت هم سال گذشته در سفر به استان ایلام اعلام کرد: بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام مهم‌ترین پروژه در حال ساخت ایلام است که باید به سرعت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در سفرش به استان ایلام مبنی بر لزوم تکمیل بیمارستان تا پایان سال ۹۶، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی دولت در سال جاری، این بیمارستان حتماً باید تا پایان سال آینده تکمیل شود ضمن اینکه مذاکراتی هم برای اختصاص اعتبار به این پروژه با دکتر نوبخت انجام داده‌ایم.

با شرایطی که این طرح دارد به نظر می رسد این پروژه در سال جاری هم تکمیل نمی‌شود و باید تزریق اعتبارات به‌این پروژه افزایش چشمگیری داشته باشد تا شاید سر موعد وعده داده شده تکمیل شود.

بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام ۵۰ درصد پیشرفت دارد

سید کمال‌الدین میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی شهر ایلام ازجمله پروژه‌های مهم استان ایلام که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و برای تسریع در عملیات ساخت نیازمند اعتبار است.

وی بیان داشت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز است و در صورت تأمین آن تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 این بیمارستان در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست این طرح سال ۸۸ آغاز شد و ۱۹۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای آن هزینه شده استمیر جعفریان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح بهداشتی و درمانی هزینه شده است، افزود: این بیمارستان در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست این طرح سال ۸۸ آغاز شد و ۱۹۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای آن هزینه شده است.

علی دل پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بهره‌برداری از بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی ایلام بخش عمده‌ای از مشکلات درمانی استان رفع می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان از طرح‌های کلان دولت در استان ایلام است و تکمیل آن در سال جاری از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره اینکه دولت و مسئولان استانی مصمم به تکمیل این طرح در سال جاری هستند، وزیر بهداشت در بازدید خود از این طرح که اسفندماه سال ۹۵ انجام شد، قول مساعد برای حل مشکلات این طرح دادند.

دل پیشه با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی بعد از اجرای طرح تحول سلامت در بخش درمانی استان رخ‌داده است، گفت:  استان ایلام با استفاده از ظرفیت این طرح اقدام به ایجاد هتلینگ و بهسازی بیمارستان‌های دانشگاهی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کرده است./م
مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار