همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت علی‌اكبر(ع) و حضرت بقیةالله‌الاعظم مهدی موعود(عج) ویژه برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 07 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه گفت: سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در آستانه ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) و همچنین میلاد فرخنده حضرت علی اکبر(ع) غرق نور و شادی است و بدین منظور ویژه برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی مختلفی در حرم مطهر احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه ویژه برنامه‌های این ایام از امشب مصادف با شب ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) آغاز و تا نیمه شعبان ادامه خواهد یافت، افزود: امشب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان پیرامون فضایل و مناقب فرزند گرامی امام حسین(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و در ادامه آن نیز محمد شریف‌زاده به مولودی‌خوانی می‌پردازد.

سلامی ادامه داد: در مراسم شام ولادت حضرت علی اکبر(ع) که دوشنبه، ۱۸ اریبهشت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی سخنرانی كرده و مراسم مولودی‌خوانی نیز همچون شب گذشته با نوای محمد شریف‌زاده برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در روز پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه نیز مراسم شب ولادت باسعادت حضرت حجت‌بن الحسن العسکری(عج)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و قرائت دعای کمیل و مداحی حاج کاظم محمدی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد و در ادامه، احیاء شب نیمه شعبان از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نیری و مداحی سید مصطفی موسوی‌نژاد در سالن دارالعباده آستان مقدس برگزار می‌شود.

وی همچنین به تشریح ویژه برنامه‌های سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج) در روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت نیز پرداخت و گفت: این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۶:۳۰ با مداحی و قرائت دعای پر فیض ندبه با نوای حاج سید عباس انجوی و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

سلامی ادامه داد:‌در عصر این روز از ساعت ۱۸ در سالن دارالعباده حرم مطهر برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم هدیه به ساحت مقدس امام زمان(عج) برگزار خواهد شد و در ادامه از ساعت ۱۹ در شبستان امام خمینی(ره)، دعای پرفیض سمات قرائت خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، جشن «شكوفه‌های مهدوی» را از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر در این روز اعلام كرد و گفت: در شام ولادت حضرت مهدی(عج) و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی پیرامون فضایل و مناقب این امام همام، سخنرانی كرده و در ادامه حاج سعید خائف پناه مولودی‌خوانی می‌كند.

سلامی همچنین برپایی نمایشگاه روایتگری «مهربان‌ترین پدر»، از روز ، ۲۰ اردیبهشت به مدت دو روز از ساعت ۱۸ الی ۲۲، در صحن امام جواد(ع) و همچنین برگزاری برنامه شعرخوانی عصر شعر مهدوی در روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن دارالعباده حرم مطهر و راه‌اندازی فروشگاه سوغات زائر (تولید محصولات آستان مقدس) در بست شهید دستغیب را از دیگر ویژه برنامه‌های ولادت باسعادت حضرت ولیعصر(عج) اعلام کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان از تمامی ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها دعوت به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار