استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم گفت: ذبح مسائل اخلاقی در مناظره‌های انتخاباتی درست نیست و پیروزی به هر قیمت ارزشی ندارد.
کد خبر: ۴۱۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 06 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ابتکار مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در زمان مدیریت ضرغامی در صدا و سیما بنیان‌گذاری شد، اظهار داشت: این مناظره‌ها روند خوبی است که جلوی هزینه‌های بالا را در جریان انتخابات می‌گیرد.

وی ادامه داد: سابق بر این، میلیاردها تومان برای تبلیغات خرج می‌شد و مناظره‌ها جلوی این هزینه‌ها را تا ۹۵ درصد گرفت و مردم را پای این جعبه جادویی نشاند تا خودشان با صحبت‌های نامزدها حقایق را بهتر بفهمند و شخصیت نامزدها را بهتر درک کنند و با خیال راحت آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مناظره‌ها فشار فوق‌العاده روانی بر نامزدها دارد، افزود: یک اشتباه ممکن است که ریزش آرای فراوانی را برای آن‌ها در پی داشته باشد و نامزدهای انتخاباتی باید در مناظره‌ها دقت کافی و صبر، حوصله و توکل به خداوند متعال داشته باشند و خالصانه برای رضای خدا و مردم حرف بزنند.

وی با اشاره به اینکه روند مناظره اول خوب بود، تصریح کرد: مردم دوست دارند که نامزدها دست از مکنونات یکدیگر بردارند و برخوردهای وطن‌پرستانه و اخلاقی و با داده‌های اسلامی و سنت رسول خدا (ص) و امام علی (ع) باشد و آقایان بر مبنای عزت‌نفس برخورد کنند.

استاد حوزه علمیه قمبا بیان اینکه پیروزی به هر قیمت ارزشی ندارد، اضافه کرد: ما طرفدار شعار پیروزی به هر قیمتی نیستیم؛ حتی ذبح مسائل اخلاقی هم درست نیست و فایده‌ای ندارد. پیروزی در راستای موازین اخلاق، انسانیت، عزت انسانی و حقوق شهروندی دل‌چسب است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: پیروزی اگر با فرمول‌های الهی به دست بیاید، ماندنی و ارزشمند است؛ مردم توقع دارند آقایان همدیگر را لو ندهند و اسرار نظام را در مناظره‌ها فاش نکنند، مخصوصاً در مناظرات آینده که حرفی از برجام و هسته‌ای زده می‌شود.

ادیب‌یزدی تأکید کرد: نباید برای زمین زدن رقبا، اسرار نظام را فاش کرد؛ امام علی (ع) فرمودند آنچه میدانی نگو، آقایان اجازه ندارند آنچه می‌دانند، در خزانه ذهنشان نگه ندارند و از این داده‌ها آنچه را مصلحت، حکمت و صلاح مردم به‌عنوان موجبات وحدت و انسجام ملی است، باید بیان کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار