نشست فصلی اخلاق کاربردی ويژه روحانيون عقيدتي سياسي انتظامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 05 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، نشست فصلی جلسه اخلاق کاربردي ويژه روحانيون عقيدتي سياسي کرمانشاه با حضور رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان حجت الاسلام "سيد ابراهيم حسيني" و روساي عقيدتي سياسي شهرستانهاي تابعه استان، در سالن جلسات عقيدتي سياسي ستاد انتظامي استان برگزار شد.

مبلغ روحانی حجت الاسلام "مصطفي طلوع گر" در این جلسه اظهار کرد: آيات 37 الي 41 سوره مبارکه نازعات که عوامل کلي سعادت و شقاوت بندگان و يا عواملي که منجر به بهشت و جهنم مي شوند، از منظر قرآن کريم به علت طغيان و خود بزرگ بيني و فساد عقيدتي بندگان نازل شده اند.

وي همچنين با اشاره به خود بزرگ بيني ناشي از عدم شناخت خداوند متعال يعني "معرفت الله" و نيز فساد عملي انسان ها، گفت: طغيان بنده سبب مي شود لذت زودگذر دنيا و زرق و برق آن را بالاترين ارزش حساب کند و بر همه چيز مقدم بشمارد، بر همین اساس اين دو حقيقت علت و معلول يکديگرند.

این روحانی مبلغ، طغيان و فساد عقيده را سر چشمه فساد عمل و ترجيح زندگي فاني دنيا بر همه چيز دانست و افزود: سرانجام هر دو فساد جهنم است، پس دو عامل کلي شقاوت و جهنمي شدن يکي طغيان برخداوند منان و ديگري ترجيح دنيا طلبي بر آخرت هستند.

حجت الاسلام طلوع گر خاطرنشان کرد: عوامل ديگري هستند که آدمي را بهشتي و يا جهنمي مي کنند، اما کلی نیستند، همچون اقامه نماز، گرفتن روزه، انجام حج، شهادت و ...، که عوامل سوق به سوی بهشتي شدن هستند و يا بر عکس قتل، جنايت، تعدي، دزدي، خيانت در امانت و موارد مشابه ديگر که عوامل جهنمي شدن انسان ها خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آیه 42 سوره حجر، هواي نفس بدترين بتّي است که معبود واقع شده و اصلي ترين ابزار نفوذ شيطان در وجود آدمي است، گفت: اگر شيطان درون با شيطان برون هماهنگ نشوند مشکلي براي انسان پيش نمي آيد.

حجت الاسلام طلوع گر در ادامه به توصيه هاي گهربار امام محمدباقر (ع) به فرزندش امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد که مي فرمايند: آن سه چيزي که مرا به آن ادب فرمودند عبارتند از: کسي که با دوست بد و ناباب نشست و برخاست کند، سالم نماند، کسي که زبان و الفاظش را کنترل نکند پشيمان مي شود و کسي که وارد مکان هاي بد شود، بدگماني را در اذهان عمومي مي آورد و متهم مي شود.

وی همچنين به نقل از امام جعفر صادق(ع) مبنی بر منع و نهی فرزندشان از سه چیز اشاره کرد و گفت: فرزندان باید از دوستي با کسي که چشم ديدن نعمت کسي را ندارد، دوستي با کسي که از مصيبت ديگران شاد مي شود و دوستي با کسي که سخن چين باشد، دور بمانند.

گفتنی است، در پایان جلسه رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ضمن قدرداني از زحمات رؤساي عقيدتي سياسي شهرستان هاي تابعه استان در سال گذشته، بر اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال اقتصاد مقاومتي- توليد و اشتغال تأکید کرد و سپس به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهاي سازنده پيرامون مسائل اخلاقي و مشکلات کاري در عقيدتي سياسي شهرستان هاي تابعه پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار