مدیر ‌کل ارشاد البرز خبر داد
حسینی‌کاشانی به اجرای طرح‌هایی برای ساماندهی خبرنگاران استان البرز اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه‌ها، صدور کارت خبرنگاری است و تکمیل بانک اطلاعات خبرنگاران البرز است.
کد خبر: ۴۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 31 May 2015
مدیر ‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برای سال جاری اجرای 26 طرح فرهنگی و هنری پیش بینی شده است.
سید موسی حسینی‌کاشانی ظهر امروز در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
وی در ابتدای جلسه به تشریح برخی از اهداف و برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: شهرستان کرج حدود 20 سال قبل 200 هزار نفر جمعیت داشت و امروز که بیش از 2 و نیم ملیون نفر جمعیت داریم، امکانات فرهنگی همانی است که 20 سال قبل بوده است.
این مسئول افزود: آمار فوق به تنهایی ثابت می‌کند که استان البرز از نظر زیرساخت‌های فرهنگی به شدت کمبودها را تحمل می‌کند.
حسینی ‌کاشانی گفت: برای رفع کمبودها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و خوشبختانه برای نخستین بار طرح خیرین هنر در البرز اجرا و با حمایت حدود 6 میلیارد ریال توانستیم نخستین هنرستان هنرهای زیبای پسران را راه‌اندازی کرده احداث هنرستان هنرهای زیبای دختران نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر تلاش کردیم تا بودجه عمرانی اداره فرهنگ استان البرز را افزایش دهیم که نتایج خوبی نیز به همراه داشت. از جمله آنکه در سال 92 این بودجه حدود 700 میلیون ریال بود که در سال جاری به 10 میلیارد ریال افزایش داشته است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: برای سال جاری 26 برنامه فرهنگی و هنری پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار لازم 5 برنامه در سطح ملی برگزار می‌کنیم.
حسینی‌کاشانی افزود: برگزاری همایش ملی خوشنویسی در طالقان، برگزاری المپیاد ملی هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور، جشنواره ملی نهضت کتابخوانی حکمت‌های رضوی، برگزاری جشنواره شعر انجمن‌های ادبی کشور، برگزاری اختتامیه جشنواره داستان نویسی شمس آل احمد از جمله این برنامه‌های ملی این اداره کل است.
وی بیان داشت: همچنین برگزاری نمایشگاه استانی کتاب، برگزاری جشنواره تئاتر استانی، جشنواره فیلم کوتاه اعتیاد، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، سوگواره وفا، جشنواره هنرهای تجسمی، همایش مهدویت و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه‌های استانی ما طی سال 94 است.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها در این استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای جشنواره فوق تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
حسینی‌کاشانی همچنین به اجرای طرح‌هایی برای ساماندهی خبرنگاران استان البرز اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه‌ها، صدور کارت خبرنگاری است و تکمیل بانک اطلاعات خبرنگاران البرز نیز با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت برخی سایت‌های خبری در البرز نیز گفت: از نظر ما تنها فعالیت سایت‌هایی مورد قبول است که از وزارت ارشاد و راه‌های قانونی مجوز دریافت کرده باشند و افراد همکار با سایت‌های بدون مجوز را خبرنگار نمی‌دانیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
چنین اقتداری بعید بود؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار