کد خبر: ۴۱۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 30 April 2017
به گزارش تابناک یزد، «اعتياد» موضوع چهارمين قسمت از سري تئاترهاي طنز «اوسعلی» در شهرستان اردکان است.
 «علي هاتفي» از کارگردانان تئاتر استان یزد در آخرين كار نمايشي خود از حجم ورق‌هاي انباشته بر ميز معضلات اجتماعي، طومار تلخ «اعتياد» را به عنوان مضمون اين سري از تئاترهاي «اوسعلي» انتخاب كرده است.

هاتفي كه خود رييس انجمن هنرهاي نمايشي شهرستان اردكان است و با پيگيري‌ها و تلاش‌هايش در دو سال اخير باعث شده كه هر ساله ١٥ اثر نمايشي خوب در اين شهرستان به روي صحنه رفته و از بين آنها دو اثر نمايشي به جشنواره‌ي فجر و منطقه‌اي راه يابد، پيش از اين با ساخت سه گانه‌ي «اوسعلي مدرن مي‌شود»، «اوسعلي به دانشگاه مي‌رود» و «اوسعلي شهردار مي‌شود»، گره‌هاي نيمه كور جامعه همچون آسيب‌هاي فضاي مجازي، بي‌سوادي و قدرت‌طلبي را با زبان شيرين طنز در معرض ديد عموم قرار داده بود و اين بار با انرژي بيشتري قسمت چهارم تئاتر خود را با نام «اوسعلي معتاد مي‌شود» را به اجرا در آورده است.

«علی هاتفی اردکانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، در اين باره مي‌گويد: پيش از شروع اين كار، با دو معضل بزرگ اعتياد و طلاق رو به رو بوديم و به دليل آثار عميق‌تر اعتياد و فراگير شدن اين اتفاق دردناك حتي در بين نوجوانان و جوانان براي بيان اين مهم، اولويت را با اين موضوع دانستيم و آن را در قالب طنز، براي ارائه و اجراي اين قسمت انتخاب كرديم.

وی ادامه داد:  طرح «اوسعلي معتاد مي‌شود» ماحصل 30  ساعت تحقيق و پژوهش تيم گردآوري اطلاعات در زمينه اعتياد است و اين تلاش‌ها بي‌شك با حمايت مالي شهرداري اردكان و شوراي اسلامي شهر و همچنين حمايت‌هاي اداره‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردكان به ثمر نشسته و خواهد نشست.

ارائه‌ي بازي، طراحي صحنه و اجراي متفاوت اين داستان از اوسعلي، وجه تمايز بسيار بزرگي در مقايسه با ديگر نمايش‌هاي علي هاتفي است و در دو شب اجراي خود با سيل بي‌نظير و كم‌سابقه‌اي از جمعيت رو برو بوده است، جمعيتي كه گاهاً به خاطر بازي خوب بازيگران حين اجرا، صداي تشويقشان همه‌ي عوامل را به وجد مي‌آورد تا بخواهند بار ديگر و با انرژي بيشتر براي هديه‌ي لبخند به لب‌هاي همشهريانشان تلاش كنند.

اين تئاتر طنز كه حاصل كار تيم جوان و پر شور اوسعلي است تا ٢١ ارديبهشت ماه هرشب ساعت ٢٠:٣٠ در تالار فرهنگ واقع در  بلوار آيت الله خامنه اي اردكان به اجرا در می‌آید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار