مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ایلام گفت: با حضور دانش آموزان ایلامی در اردوهای جهادی یک‌روزه ۱۲۹ مدرسه این استان تعمیر، بهسازی و تجهیز شده است.
کد خبر: ۴۰۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 18 April 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ایوب ناصری در همایش سالانه کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام 355 شهید دانش‌آموز را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است .

وی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی بر اساس مدرسه محوری و دانش‌آموز محوری برگزار می‌شود، افزود: در سال 95 با تعامل و همراهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان و آموزش‌ و پرورش استان برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و تربیتی در بین دانش آموزان این استان برگزار شده است .

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این سازمان اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی است، اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها تأثیر به سزایی در راستای ترویج فرهنگ دینی و ایثار و شهادت در بین دانش آموزان داشته است .

ناصری عنوان کرد: اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی، کمک دانش آموزان در امر توسعه فضاهای آموزشی و بهسازی، نوسازی و تعمیر 129 مدرسه در سطح استان، حضور دانش آموزان در مناطق محروم استان ایلام و اجرای برنامه‌های فرهنگی و حضور در مراسمات دینی و مذهبی و ملی از برنامه‌های این سازمان در طول سال گذشته بوده است .

وی به اعزام 9 هزار دانش‌آموز ایلامی به اردوهای راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: برای تدریس درس آمادگی دفاع در سطح مدارس استان 350 نفر از دبیران و مربیان استان به ‌کارگیری شده و برنامه‌هایی ازجمله حضور در میدان تیر برای دانش آموزان در نظر گرفته ‌شده است .

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ایلام طرح ولایت نیز در سطح مدارس استان برگزارشده است که حدود 7 روز در مشهد مقدس اعزام‌شده و از برنامه‌های تربیتی و فرهنگی بهره‌مند شده و 130 یادواره شهدای نیز در سطح مدارس استان برگزارشده است .

ناصری با اشاره به اینکه 48 عنوان برنامه در سطح شهرستان‌های استان برگزارشده است، گفت: استان ایلام در طرح آیه تمدن مقام اول کشوری را کسب کرده و در لیگ علمی نیز که صورت ‌بین‌المللی برگزاری می‌شود استان ایلام رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ایلام خاطرنشان کرد: استان ایلام در بحث راهیان‌نور و اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار