مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عشایر کوچ‌رو از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری حق ورود به مراتع و عرصه ‎ های جنگلی استان را ندارند.
کد خبر: ۴۰۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 15 April 2017
شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، با اشاره به آخرین اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان در بحث عشایر کوچ‌رو اظهار کرد: گشت و ایست بازرسی در شهرستان ‎ های پلدختر، بروجرد، دورود و ازنا فعال شدند و عشایر از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری حق ورود به مراتع و عرصه ‎ های جنگلی  را ندارند. 


وی ادامه داد: چنانچه مشاهده شود با خاطیان برخورد خواهد شد و به دستگاه قضا معرفی می ‎ شوند. 


نجفی اضافه کرد: سالانه دو میلیون واحد دامی از استان‌های همجوار (کرمانشاه، همدان و اصفهان) به صورت غیرقانونی و به مدت 60 روز وارد استان می‌شوند که خسارت جبران ناپذیری به مراتع و عرصه ‎ های جنگلی لرستان می ‎ رسانند. 


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارات، جلسات متفاوتی به منظور کوچ بهاره عشایر با فرمانداری پلدختر و بروجرد تشکیل و تدابیر لازم اندیشیده شده است. 


وی افزود: مراتع لرستان ظرفیت 1.5 میلیون واحد دامی را دارد اما 4.8 میلیون واحد دامی از استان‌های همجوار سالانه از عرصه‌ها و مراتع استان تغذیه می‌کنند و این باعث فقیر شدن مرتع، پوشش گیاهی و عرصه ‎ های جنگلی استان می ‎ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار