فرامرز اکبری در گفتگو با تابناک:
فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی ما در اربعین سال های گذشته ظرفیت حجم بالای زوار را نداشته که براساس گزارش هایی که به هیئت دولت و شورای عالی امنیت مطرح شده بود، براساس تصمیم وزیر کشور مرز خسروی به دلیل پتانسیل بالا به عنوان مرز رسمی کشور برای تردد زوار در اربعین آینده بازگشایی می شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 12 April 2017
 فرامرز اکبری امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به اینکه زیر ساخت مرز خسروی از قبل آماده شده است، که بنا به شرایط حاکم در سال های قبل باعث شد که مرز بسته شود و ما همه ی تمهیدات را انجام دادیم که در اربعین آینده تردد زوار از این مرز صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه مرز خسروی قدیمی ترین و مطمئن ترین مرز کشور است، افزود: از کرمانشاه تا خسروی جاده چهار بانده ی مطمئن ساخته شده و همچنین شهرهای متعددی در مسیر وجود دارد که ما بزرگترین پایانه خاورمیانه را با تمام امکانات در خسروی داریم.

فرماندار شهرستان قصرشیرین ادامه داد: شرایط بسیار خوبی در قصرشیرین به لحاظ وجود هتل، مهمانسرا، مهمانپذیر و.. وجود دارد که نسبت به سایر مرزهای رسمی کشور عالی و مطلوب است اما بنا به دلایلی از آن استفاده نشده است و بر این اساس تصمیم گرفته شده که در اربعین آینده این مرز بازگشایی شود.

اکبری با بیان اینکه ما چندین جلسه ی ستاد اربعین با حضور استاندار برای بازگشایی مرز خسروی داشتیم، خاطرنشان کرد: که در وزارت کشور  جلسه ی ستاد  اربعین تشکیل شده و از مسئله ی خسروی حمایت شد، که سایر دستگاه های اجرایی نیز برای بازگشایی آن پای کار آمدند.

 وی تصریح کرد:  ما برای  تردد زوار از مرز خسروی باید ساخت پارکینگ هایی برای نگه داری ماشین های زائران در دستور کار خود قرار دهیم و همچنین ایجاد گیت هایی برای کنترل گذرنامه، سرویس بهداشتی، از دیگر اقدامات ما برای ایجاد بسترهای لازم در تردد زائران است.
 
این مسئول اظهار کرد: بر اساس بسترهایی که قبلا فراهم شده  بایدفیبر نوری، مخابرات و ارتباطات سیار راه اندازی کنیم که امیدواریم در این زمینه مشکل خاصی رخ ندهدو این نوید را می دهیم که شرایط به گونه ای پیش برود که در اربعین آینده دارای مرزی با امکانات لازم برای خدمت رسانی به زائران خواهیم داشت.

ا کبری به نشست قبل از تعطیلات سال نو خویش، وزارتخانه ها« وزا ت امور خارجه و وزارت اطلاعات » و سازمان های زیر مسئول با مسئولان استان دیاله « عراق» اشاره کرد و گفت:  در این نشست به  فراهم کردن  امکانات اشاره و مسئله امنیت بررسی شده که آنان نیز دارای شرایط مطلوبی هستند و در نشست اخیر دو دولت توافق کردند که مرز خسروی برای تردد زوار بازگشایی شود و مشکل خاصی نیز در این زمینه پیش نیاید و امکانات لازم برای تردد زائران فراهم شود.
گفتگو از صفورا دانایی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار