رئیس دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه و شهرسازی شمال شرق گفت: باید بتوانیم با کمک شهرداری قوانین و ضوابط نظارتی بیشتری را در ساخت و ساز‌ها اعمال کنیم.
کد خبر: ۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 28 May 2015
محمدرضا مهردوست در همایش «مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» که در هتل آبان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز تحقیقات در سال 52 به دستور وزیر وقت تاسیس شد و با هدف تحقیق و بررسی ساخت و ساز‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد، همچنین از سال گذشته متولی بحث تدوین مقررات ملی ساختمان شده و کتاب قانون را برای مهندسان تدوین می‌کند.

وی افزود: باید توجه بیشتری به قوانین مبحث سه ساختمان داشته باشیم و با توجه به گسترش بلندمرتبه‌سازی در خراسان رضوی با برگزاری اینگونه همایش‌ها نکات ایمنی و تجربیات را به شرکت‌های ساختمان‌سازی انتقال دهیم.

مهردوست اضافه کرد: مصالح ساختمانی که در گذشته و حال حاضر استفاده می‌شود از لحاظ ایمنی در برابر حریق مشکل دارد و باید در این زمینه توجه جدی انجام شود، زیرا حریق و آتش‌سوزی به اندازه زمین‌لرزه اهمیت دارد.

رئیس دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه و شهرسازی شمال شرق خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی تلفات زیادی را در کشور داشته است، اما اگر در بخش مصالح به ایمنی توجه کنیم به اندازه قابل توجهی حوادث کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر خراسان رضوی در بحث رعایت ایمنی در کشور اقدامات بی‌نظیری را انجام داده است، تصریح کرد: باید بتوانیم با کمک شهرداری قوانین و ضوابط نظارتی بیشتری را در ساخت و ساز‌ها اعمال کنیم، البته خراسان رضوی در بحث رعایت ایمنی در کشور اقدامات خوبی را انجام داده است اما بسیاری از ساختمان‌ها هم‌اکنون باید در بحث ایمنی به‌روز‌رسانی شود.

مهردوست تاکید کرد: هر سال باید مانند سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی سیستم‌های حریق هم بازبینی شده و عملکرد آنها را بررسی کرد تا بتوانیم مانع حوادثی مانند آتش‌سوزی شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار