تابناک: مراکز فرهنگی وکانون های مساجد از ظرفیت های مهم و پررنگ انقلاب اسلامی است که می تواند تبلیغ و ترویج معارف دینی نقش موثری داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 28 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، مراکز فرهنگی وکانون های مساجد از ظرفیت های مهم و پررنگ انقلاب اسلامی است که می تواند تبلیغ و ترویج معارف دینی نقش موثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در دیدار با همکاران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد برکتی برای کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که جامه عمل به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت می‌پوشاند، فعالیت کانون‌های فرهنگی در جای‌جای کشور بوده که با همکاری مردم در مسجد و با نظارت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد صورت می‌پذیرد.

وی به ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای استفاده از ابزار مختلف هنری برای تثبیت آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت و صدور مجوزهای قانونی برای فعالیت‌های کانون‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد.

مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان اصفهان به اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره و بیان کرد: متأسفانه در این زمینه کم کار شده، اما اگر بخواهیم فرهنگی مانا و پایا داشته باشیم باید برای اقتصاد آن نیز برنامه داشته باشیم.

وی به اهمیت نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی بر‌اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: هر جا که مسجدی ساخته شود باید در کنار آن کانون فرهنگی و هنری نیز شروع به فعالیت کند و در برنامه‌ها به درستی از ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده کند.

با وجود این مسائل، نکته قابل توجهی که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد، این است که حالا خیلی از جوانان و نوجوانان ما در سطح شهر در محافل و جمع های دیگر حضور پیدا می کنند و صبحشان را با ارتباط با شبکه های مجازی، لاین، وایبر و واتساب آغاز می کنند ما باید خود را در چاردیواری کانون های مساجد، فرهنگسراها و مساجد محدود کنیم و کاری به این افراد نداشته باشیم یا اینکه به دنبال ترویج دین و فرهنگ انقلاب و اسلام ما به دنبال مخاطب برویم و آن ها را جذب کنیم؟

نکته قابل توجه این است که حالا که خیلی از جوانان پا به مراکز فرهنگی یا کانون های فرهنگی نمی گذارند و در سطح شهر به کارهای دیگر می پردازند، چرا ما به دنبال مخاطب نمی رویم و آن ها را جذب نمی کنیم؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار