یک روزنامه انگلیسی لیستی از ۵۰ شهر امن جهان در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد که در آن تهران یکی از شهرهای امن در سطح جهانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 27 May 2015
به گزارش فارس، بر اساس لیست منتشرشده یک روزنامه و پایگاه انگلیسی، تهران یکی از 50 شهر امن جهان است.

اکونومیست فهرستی از 50 شهر امن جهان در سال 2015 منتشر کرده است فهرستی که تعریف آن از امنیت بر 4 بعد و محور ارزیابی شده است. 4 محور مدنظر اکونومیست عبارت هستند از «امنیت دیجیتال، بهداشت، زیرساخت‌ها و امنیت فردی».

در لیست منتشر شده توکیو پایتخت ژاپن در صدر لیست قرار دارد و تهران پایتخت ایران هم در لیست 50 شهر امن جهان در سال کنونی میلادی قرار گرفته است.

در قسمت شهرهای امن منطقه خاورمیانه و آفریقا علاوه بر تهران، شهرهای ابوظبی، دوحه، کویت،‌ ریاض و ژوهانسبورگ هم دیده می‌شود.

در آمریکای شمالی شهرهای تورنتو، نیویورک، سان فرانسیسکو، مونترال، شیکاگو و لس آنجلس جزو شهرهای امن بوده و در آمریکای لاتین، سانتیاگو(شیلی)، بوئنوس آیرس(آرژانتین)، لیما(پرو)، ریو دو ژانیرو، سائوپائولو(برزیل) و مکزیکوسیتی(مکزیک) در این لیست قرار گرفتند.

در اروپا، استکهلم، آمستردام، زوریخ، بارسلونا، لندن و فرانکفورت در لیست 50 شهر امن جهان هستند و در آسیا و اقیانوسیه هم شهرهایی از ژاپن، چین، استرالیا، تایلند،‌هند، ویتنام و اندونزی در لیست دیده می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار