به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توزیع سیب و پرتقال دولتی در استان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۹۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 26 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی اظهار کرد: نوروز امسال برای تامین میوه مورد نیاز مردم استان 847 تن پرتقال و 295 تن سیب وارد استان شد که هنوز 270 تن پرتقال و 80 تن سیب به فروش نرفته است.

شهبازی افزود: در صورتی که با کمبود پرتقال و سیب برای عرضه به متقاضیان مواجه شویم، از انبار مرکزی در تهران سیب و پرتقال وارد استان خواهد شد، اما بعید است نیاز به حمل مجدد سیب و یا پرتقال به استان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کم بودن کشش بازار میوه افزود: توزیع میوه با نرخ های مصوب دولتی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

شهبازی در ادامه اشاره‌ای هم به قیمت سیب و پرتقال داشت و افزود: پرتقال دولتی در روزهای 24 و 25 اسفند که دو روز نخست عرضه بود با قیمت هرکیلو چهار هزار تومان عرضه شد و پس از آن قیمت آن به هرکیلو  3900 تومان رسید و این در حالیست که قیمت پرتقال در بازار همواره بین شش تا هفت هزار تومان بوده است.

به گفته شهبازی سیب در تمام مدت عرضه با نرخ مصوب دولتی هر کیلو 3700 تومان عرضه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود نظارت بر عرضه سیب و پرتقال با نرخ مصوب دولتی افزود: نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی بر عرضه میوه با نرخ مصوب دولتی نظارت دارند.

شهبازی تعداد مراکز عرضه سیب و پرتقال دولتی در روزهای نخست عرضه را 133 مرکز اعلام کرد و افزود: این مراکز به دلیل کم شدن تقاضای خرید میوه در استان کاهش پیدا کرده‌اند، هرچند احتمالا روزهای قبل از سیزده بدر بازهم تعداد مراکز عرضه به دلیل تقاضای بیشتر هموطنان بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: همچنین برای توزیع مرغ و گوشت قرمز منجمد هم هیچ مشکلی در استان نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار