رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: از 122 مصوبه استانی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی 100 مورد اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۹۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 19 March 2017
 صمدحسن زاده عصر امروز در بیست و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در تمام جلسات این شورا تصمیمات ارزشمندی اخذ شده و تا جایی که قانون اجازه می‌داد مسائل در استان بررسی و در راه اصلاح مسائل مبتلابه سازمان‌ها با پیگیری استاندار اقدام شده است.

وی افزود: مسائلی را که مربوط به دستگاه‌های مرکزی و از عهده استان بوده به تهران ارجاع و در جلسات هیئت وزرا مطرح کردیم تا در راستای اصلاح قوانین و رفع موانع تولید اقدامات مقتضی صورت گیرد. 

حسن‌زاده با بیان اینکه تعداد جلساتی که در صحن شورا برگزار شده 21 جلسه و تعداد مصوبات جلسه 169 مورد بوده است، افزود: بیشتر موارد مطروحه در راستای رفع مشکلات قانون کار، مالیات و تامین اجتماعی و مواردی مرتبط با بانک‌ها بوده و شاهد پیشرفت‌های مطلوبی در راستای رونق اقتصادی و دریافت تسهیلات مناسب توسط واحدهای تولیدی بودیم.

این فعال اقتصادی تعداد واحدهای تولیدی استان را که موفق به دریافت تسهیلات طرح رونق تولید شدند 700 واحد عنوان کرد و افزود: در استان آذربایجان‌شرقی بیشتر از سهم تعیین شده برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اقدام و دریافت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد پیشنهاداتی که از طرف استان در سطح ملی برای اصلاح قوانین ارائه شده 47 مورد بوده که با مستندات به شورای گفت‌و‌گوی مرکز ارجاع  و چهار مورد در مورد جرائم مالیاتی و بیمه مصوب شده که از این تعداد 43 مورد  برای رفع موانع تولید و صدور برخی ضمانت‌نامه‌ها برای رفع قوانین مزاحم کسب و کار پیشنهاد شده و در حال بررسی است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه مصوبه‌ای در راستای اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد تا این مصوبات پشتوانه اجرایی داشته باشد و بر این اساس مقرر شد مصوبات شوراهای استانی در مرکز ظرف 30 روز در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در بند ب ماده 12 قانون کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه تنفیذ و دائمی شده و در جهت بهبود و تسهیلات فضای کسب و کار اقدام شده است، افزود: هنوز هم سازمان‎های اقتصاد و دارایی برای گریز از برخی از مسائل اختیاراتی برای خود اعمال کرده‌اند که رسیدگی به مسائل عملا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال 95 تعداد 22 هیئت اقتصادی در استان حضور یافتند؛ 6 هزار و 900 گواهی مبداء به وزن 216 هزار تن به ارزش 245 میلیون دلار صادر شده که از نظر تعداد 10 درصد و از نظر وزنی 25 درصد کاهش داشته و از نظر ارزش دلاری 2 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار