حجت الاسلام مزارعی : رسانه‌ها چشم و زبان گویای ما هستند که ما را در مسیر مستقیم هدایت کنند و باید این موضوع را در نظر داشته باشند که انتشار اخباری که موجب تشتت و تخریب چهره استان می‌شود حتی اگر صحت داشته باشد گناه و جرم است.
کد خبر: ۳۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 15 March 2017
شورای اداری استان در حالی برگزار شد که نزدیکی ایام عید و حضور ، گردشگران به استان و همچنین نزدیکی انتخابات ، خصوصا شوراها و برخی بداخلاقیهای انتخاباتی رئیس کل دادگستری را بر آن داشت تا در این خصوص نکاتی را تذکر دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه با اخلال در نظم به هر طریق به‌ ویژه اگر مسئولی در این موضوع دخیل باشد برخورد می‌کنیم، ابراز کرد: از هم‌اکنون به افرادی که در حوزه رسانه و خبر کار می‌کنند، هشدار می‌دهیم همه حرکات رسانه‌ها و فضای مجازی رصد می‌شود و اگر انتشار خبری سبب هتک حیثیت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی شود به شدت برخورد می‌کنیم.

مزارعی در ادامه افزود : رسانه‌ها چشم و زبان گویای ما هستند که ما را در مسیر مستقیم هدایت کنند و باید این موضوع را در نظر داشته باشند که انتشار اخباری که موجب تشتت و تخریب چهره استان می‌شود حتی اگر صحت داشته باشد گناه و جرم است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست سایت‌هایی که در حوزه انتخابات اخبار تنش‌زا منتشر می‌کنند را در کمترین زمان ممکن به دستگاه قضایی معرفی کند و گفت: نسبت به تخریب چهره نظام به هر طریق اغماض نمی‌کنیم.
از ظرفیت بسیج در مدیریت شهری استفاده شود
تسنیم از قول رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت : تک تک افرادی که از سایر استان‌ها وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند سفیران انتقال فرهنگ ما به دیگر نقاط کشور هستند، بنابراین نباید تلاش مدیریت استان با یک سهل‌انگاری از بین برود.
وی با تأکید بر نظارت دقیق سازمان‌های متولی بر قیمت کالا و خدمات افزود: در حوزه نظافت شهری پیشنهاد می‌شود از ظرفیت‌ بسیج سازندگی استفاده کرد و همه باید پای کار باشند تا اخلاق ناب اسلامی این استان به سایر نقاط کشور شناسانده شود.
دنبال مچ گیری نیستیم / استفادهاز امکانات دولتی جرم است
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویرحمد همچنین به در پیش بودن دو انتخابات مهم «شوراهای اسلامی شهر و روستا» و «ریاست جمهوری» اشاره داشت و گفت: دستگاه قضایی در جریان انتخابات به عنوان یک مجموعه خادم عمل می‌کند و این دستگاه و سازمان‌های تابعه دنبال مچ‌گیری نیستند، چنان که در گذشته بارها مشکلاتی در حد جرم در برخی حوزه‌های انتخابیه مشاهده شد و ما جز در جاهایی که ناگزیر به انجام برخورد بودیم، اغماض کردیم.
 
 انتخابات شوراها و هشدار دستگاه قضا به رسانه ها / در مدیریت شهر از ظرفیت بسیج استفاده کنید

مزارعی با بیان اینکه پرهیز از تبلیغات زودهنگام از خط قرمزهای ما در انتخابات است و به شدت با این موضوع برخورد می‌کنیم، تأکید کرد: تبلیغات زودهنگام گناه و جرم محسوب می‌شود و علاوه بر این باید تلاش شود در انتخابات پیش‌رو بحث قومی و قبیله‌ای مطرح نباشد و تنها شایسته‌سالاری مد نظر قرار گیرد زیرا چنانچه فرد ناتوانی از یک طایفه خاص رأی بیاورد و نتواند مدیریت کند، برای مردم ارزشی ندارد.
وی بر رعایت شئونات و حرمت افراد در انتخابات تأکید کرد و با اشاره به اینکه یکی از جرائم رتبه‌دار استان ما تهمت و افترا است که در زمره سه جرم نخست استان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این مسئله به ویژه در حوزه انتخابات شوراها باید رعایت شود و باید تلاش کنیم انتخاباتی در خور شأن استان برگزار شود.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی و شخصیت حقوقی در انتخابات جرم است و به شدت با این موضوع برخورد می‌شود، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: شخصیت حقوقی خود را فدای بالا بردن یک فرد نکنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار