مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ویژه برنامه طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز 96 در 90 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های فرهنگی متنوع است.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان قزوین در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است، اظهار داشت: در این میان اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهم و بسزایی را ایفا کنند تا نیازهای جامعه هدف را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید کارهای خیر هم همچون برنامه‌های دیگر به‌روز شود تا شاهد تقویت و گسترش فرهنگ وقف در جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به طرح آرامش بهاری اضافه کرد: در ایام نوروز ویژه برنامه آرامش بهاری در بقاع متبرکه با توجه به اعتقادات مردم به اهل‌بیت(ع) و لحظه سال تحویل برگزار می‌شود.

عادل تصریح کرد: ویژه برنامه طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز 96 در 90 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های فرهنگی متنوع در 64 امامزاده در قزوین، 12 امامزاده در تاکستان و 11 امامزاده در بویین‌زهرا است.

این مسؤول گفت: طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال متوالی است که توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اجرا می‌شود؛ فعالیت خدام و هیأت امنا به صورت منسجم نبود اما در این ویژه برنامه با هماهنگی‌های پیگیری شده، سعی بر این است تا از امکانات و ظرفیت موجود استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: محور ارائه برنامه‌های فرهنگی از طریق 81 مبلغ که 20 مبلغ از حوزه قم و 44 نفر مبلغ بومی قزوین و 17 نفر از روحانیون در امامزاده‌ها هستند که برای برنامه‌های نوروزی سازماندهی می‌شوند.

عادل بیان کرد: لحظه تحویل سال سخنرانی و قرائت زیارت آل‌یاسین و امام زمان(عج) در 90 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 96، سخنرانی با زمانبندی مشخص ارائه و 77 بقعه اسکان موقت زائران و مسافران نوروزی می‌شود.

عادل اضافه کرد: 13 بقعه ایستگاه صلواتی، 28 بقعه خیمه معرفت برپا می‌شود که شامل ایستگاه مشاوره، غرفه مشاوره وقف، غرفه کودکان، برنامه‌های شاد و مفرحی را ارائه می‌دهد.

این مسؤول بیان کرد: وجود دفتر مشاوره و پاسخگویی به سؤالات در 49 امامزاده و برپایی نمایشگاه فرهنگی در6 امامزاده، همچنین سلسله مباحث نمایشگاهی در مناسبت‌های خاص در 28 نمایشگاه آرامش بهاری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در 23 امامزاده غرفه عفاف و حجاب، برپایی نماز جماعت در اکثر بقاع متبرکه برپا می‌شود و همچنین محصولات فرهنگی برای مسافران،10 هزار نقشه اماکن متبرکه و گردشگری مذهبی، مساجد تاریخی و بقاع متبرکه، چاپ 10 هزار نسخه بروشور بین زائران توزیع می‌شود.

عادل خاطرنشان کرد: یک هزار جلد قرآن و کتب ادعیه، تجهیز امامزداه‌ها، توزیع چادر نو برای حضور بانوان به صورت امانی در امامزاده‌ها، از دیگر اقدامات این اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی که اخیراً اجرا شده، مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که حدود 6 هزار و 750 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص پوشش و رفتار خدام گفت: ظاهر خدام و نوع پوشش و رفتار و چهره در جذب و گرایش در بحث‌های معنوی تأثیرگذار است.

عادل ادامه داد: تا سال 1400 بیشتر خادمان بقاع متبرکه به صورت افتخاری مشغول به فعالیت می‌شوند و طی تحقیق به عمل آمده، تعداد خادمان افتخاری امامزاده حسین(ع) 300 نفر است که این خادمان افتخاری کمک‌های مالی هم به امامزاده حسین می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: دو هزار فقره بن 50 هزار تومانی در قالب ویژه برنامه دست‌های مهربان بین نیازمندان توزیع شد و همچنین این سازمان توانسته است قرارداد 150 میلیون تومانی در قالب درمان نیازمندان جامعه هدف، با علوم پزشکی داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص انتخابات سال آینده گفت: انتخابات جزو حرمت‌های مهم نظام و انقلاب و نشان‌دهنده ارتباط بین مردم و نظام بوده و رکن دموکراسی همیشه انتخابات است و در سازمان اوقاف، نماینده ولی فقیه و بازرسی و حراست به طور جدی ابلاغ شده که هرگونه فعالیت‌های تبلیغی و حزبی در بقاع متبرکه ممنوع است و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

عادل در پایان گفت: از درآمد امامزاده‌ها و نذورات، 40 درصد در امور عمرانی، 20 درصد فعالیت‌های فرهنگی، 30 درصد جاری پرداخت خدمات و خرید ملزومات، 10 درصد حق تصدی دولت برای خدمات دولت است که همین کمک‌ها برای امور عمرانی به سازمان اوقاف بازگردانده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار