اکبر آزادی در گفتگو با تابناک:
مسئول واحد آموزش اورژانس* ۱۱۵* استان کرمانشاه با بیان اینکه در سطح کشور طبق ابلاغیه وزارت کشور پویش نه به مواد محترقه و خطرناک، به احترام شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو و حفظ سلامتی افراد انجام می گیرد، افزود: که بانصب بنر به روی آمبولانس در حین اجرای ماموریت و گذر از سطح شهر باعث می شود که مردم با دیدن آن کم تر از مواد محترقه استفاده کنند.
کد خبر: ۳۹۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 14 March 2017
 اکبر آزادی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: طی هماهنگی  با آموزش و پرورش، ما به دانش آموزان خطرات استفاده از مواد محترقه را آموزش می دهیم، که از مواد خطرناکی مانند نارنجک دستی، بمب و کاربید به عنوان مواد محترقه خطرناک که باعث  آسیب جدی و قطع عضو شده دوری کنند.
 
وی گفت: طبق آمار سال گذشته بیشترین آسیب ها متوجه ترقه، سپس اکلیل سرنج و در رده بعدی فشفه و مواد خطرناک دیگری قرار دارند، که خانواده ها از انباشت مواد محترقه در منزل و جای گرم خوددداری کرده چرا که این مواد آتش زا و سریع الاشتعال بوده و موجب انفجار آسیب جدی می شوند.

مسئول واحد آموزش اورژانس۱۱۵ استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه به چهارشنبه آخر سال نزدیک می شویم و اکنون مراسم روشن کردن آتش، تغییر کرده ولی چند سالی است که مواد مترقه وارد وارد بازار شده که برخی برای شاد کامی خودشان از مواد محترقه خطرناک استفاده و باعث تلخ کامی دیگران می شوند.

 آزادی با بیان اینکه  سال گذشته طبق آماری که ما داریم ۱۰۶ نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی( ره) و طالقانی انتقال داده شدند، افزود: بیشترین مصدومان قشر نوجوان با میانگین سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بوده که بیشترین آسیب ها متوجه چشم، صورت و دست ها شده است. 

این مسئول خطر نشان کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم که در آخر سال فرزندان خود را زیر نظر داشته باشند و مدیران، مربیان آموزشی  دانش آموزان را نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه هوشیار کنند،سازمان ها و ارگان ها مخالف شادی مردم نیستند ولی این شادی باید در حد متعارف باشدکه منجر به آزار دیگران نشود.

او موادی که برای تولید مواد محترقه استفاده می شود را استاندارد ندانست و تاکید کرد: افراد سودجو به منظور جذب افراد برای خرید آن از موادی که باعث صدای ناهنجار می شود استفاده و وارد بازار می کند، این در حالیست که بیماران قلبی و مادران باردارنیاز به آرامش دارند.
آزادی به حادثه دو روز گذشته اردبیل  و افرادی که بر اثر استفاده از مواد محترقه فوت کردند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه هوا خنک شده و مردم پنجره را باز می گذارند، افراد از پرتاب این مواد به سمت منازل ، درختان و همچنین پرتاب از  پشت بام خودداری کنند.

 مسئول واحد آموزش اورژانس* ۱۱۵ * استان کرمانشاه گفت: افراد در صورت روشن کردن آتش، آن را در حجم کم روشن کنند و در صورتی که دچار مشکل شدند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اطلاعات دقیق را به همکاران ما، بدهند و از جدا کردن تکه های چسبیده به بدن مصدومان خودداری کنند.

 آزادی متذکر شد: در صورت مصدومیت، از قراردادن خمیر دندان و سیب زمینی رنده شده روی زخم خوداری و پارچه سفید و تمیزی روی آن قرار داده و مصدوم را از محلی که آسیب دیده اند به جای امنی منتقل و با حفظ خونسردی منتظر باشند تا همکاران ما به محل حادثه برسند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار