۶ طرح آب‌رسانی با ۷۷۹ میلیون تومان اعتبار در نهمین روز از دهه مبارک فجر در اسدآباد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 09 February 2015
۶ طرح آب‌رسانی با ۷۷۹ میلیون تومان اعتبار در نهمین روز از دهه مبارک فجر در اسدآباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم ، رئیس آب و فاضلاب روستایی اسدآباد در آئین افتتاح پروژه تأمین آب مجتمع چنار علیا در جمع خبرنگاران اسدآباد اظهار داشت: برای پروژه تأمین آب روستای چنار علیا بالغ‌بر ۱۶۸ میلیون تومان هزینه شده است.

احد احدی با اشاره به اینکه آب موردنیاز روستا از یک حلقه چاه تأمین می‌گردد، افزود: یک حلقه چاه عمیق به عمق ۶۵ متر افتتاح‌شده است که برای تکمیل آن هزار متر خط پمپاژ و انتقال نیز در سطح روستای چنار علیا کار شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه نیازمند خط انتقال برق به مجتمع آب‌رسانی بودیم که خط انتقال برق نیز به طول ۶۰۱ مترمربع اجرا و عملیاتی شد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی اسدآباد اعلام کرد: همزمان با افتتاح پروژه تأمین آب روستای چنار علیا، با ساخت حوضچه سر چاهی و حفر چاه به عمق ۱۴۰ متر مشکل آب شرب روستای گنبله برطرف شد.

وی فرهنگ‌سازی را یکی از عوامل مهم در مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: امسال برنامه‌ای ویژه برای قطع انشعاب‌های غیرمجاز و پرمصرف داریم چراکه در حال حاضر روستاهای شهرستان اسدآباد بیش از ۲ برابر میانگین کشوری در حال استفاده از آب هستند.

احدی میزان پرداخت آب‌های مردم در روستاها را یک‌دهم مبلغ هزینه شده دانست و تصریح کرد: با توجه به وسعت منازل روستایی و وجود دام و احشام مردم در روستاها بیشترین آب را مصرف می‌کنند که در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف هستیم.

وی با بیان اینکه آب جز جدایی‌ناپذیر زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین آب در حوزه کشاورزی استخراج می‌شود و در این زمینه از کشاورزان می‌خواهیم تا مصرف خود را مدیریت کنند تا با توجه به خشک‌سالی پیش رو مشکلات کاهش پیدا کند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی اسدآباد بیان کرد: حفر و تجهیز چاه روستاهای یوسف‌آباد، دهنو، علی‌آباد پیر شمس‌الدین پایان یافته است و همزمان با پروژه تأمین آب مجتمع چنار افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار