در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قزوین عنوان شد
در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین عنوان شد که تولید انگور استحصالی استان در سال جاری حدود 146 هزار تن بوده که بیشترین مقدار، سهم شهرستان تاکستان است و در این میان سهم قزوین از تولید کل کشور حدود 70 درصد است.
کد خبر: ۳۹۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 09 March 2017
به گزارش تابناک از قوزنی به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، مصوباتی برای خرید کشمش استان قزوین اتخاذ شد.

در این جلسه در خصوص خرید کشمش مطابق آخرین دستورالعمل حدود 13 روز پیش مقرر شد معادل تولید در هکتار لیست شده و به شکل جدولی محاسبه شود.

تولید انگور استحصالی استان قزوین در سال جاری حدود 146 هزار تن بوده که بیشترین مقدار، سهم شهرستان تاکستان است و شهرستان بویین‌زهرا و قزوین هم سهم دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهد؛ در این میان سهم استان قزوین از تولید کل کشور حدود 70 درصد است.

در حال حاضر یارانه‌ای که دولت برای تولید کشمش اختصاص داده، مبلغی حدود 60 میلیارد تومان است و
برای دریافت اعتبار لازم جهت تولید کشمش، دو راه حل از سوی استاندار قزوین پیشنهاد شد که یکی از آن‌ها عملکرد تولید کشمش طی سال‌های 91 تا 95 است؛ یعنی تولید کشمش شامل(تازه‌خوری، انگور، آبغوره و غیره) را در طول پنج سال به صورت جدولی محاسبه و مقایسه شود.

راه‌حل پیشنهادی دوم بر مبنای خرید کشمش سال 93 در تمام استان‌ها است که بر همین اساس سهم استان قزوین هم مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار