سامان نیازی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد روانشناسی خواب کافی را در بازیابی حالت آرامش، شادابی و ادامه فعالیت موثر دانست و گفت: وقتی سخن از خواب کافی به میان می آید فقط مقدار ساعت خواب مطرح نیست، بلکه زمان خواب نیز بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۳۹۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 08 March 2017

 سامان نیازی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: خوابی که از اوایل شب شروع شود به مراتب بیش از خوابی  که از نیمه شب شروع می شود، در احساس رضایت و بازیابی نشاط نقش موثری دارد.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم و بزرگان دین به خواب بهنگام شب، افزود:  خواب به موقع شب  میزان فعالیت های زندگی ما را هنگام روز نشان می دهد به گونه ای که خداوند در قرآن کریم فرموده است برای شما شب را قرار داد تا در آن آرام گیرید.

این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: اطلاعات علمی نشان می دهد که در اوایل شب نقطه اوج افزایش هورمون رشد (یاسوماتوتروپ) بوده، که این هورمون برای بازسازی و سازندگی در بدن نقش حساسی دارند. 

نیازی با بیان اینکه خواب اوایل طلوع آفتاب و غرب آفتاب سبب  افزایش هورمون استرس زا در بدن می شود، خاطرنشان کرد:  در این زمان خواب  نهی شده و کسی که در این دو زمان می خوابد از خواب خود با کسالت یا حالت اضطراب و آشفتگی برمی خیزد.

وی ادامه داد:  فردی  که شام سبکی را در حدود غروب آفتاب می خورد و دو یا سه ساعت بعد می خوابد با استفاده از فراوانی هورمون رشد بهترین استفاده را برای سازندگی در بدن، می کند.

نیازی با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که سحر خیزی موجب برکت می شود، تصریح کرد: دانشمندان معتقدند اگر خواب شبانه به موقع و در جای صحیح خود انجام شود موجب تقویت حافظه و سلامت بدن می شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار