رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور، دولتی که بخواهد به صورت شرکت تعاونی اداره شود و مدیریتی که در سطح کلان کشور و سهم‌دهی باشد، مقبولیت ندارد.
کد خبر: ۳۹۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی زاهدی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در مسجد الغدیر شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: چالش‌ها و پیچ‌های مختلف در کشور وجود دارد که برای کنار آمدن با این چالش‌ها، چاره‌ای جز روی کار آمدن دولت انقلابی با مدیریت جهادی نیست.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران قزوینی مبنی بر توضیح در خصوص ساز و کار جبهه مردمی انقلاب اسلامی و کاندیدای نهایی این جبهه افزود: بنده عضو جبهه یکتا هستم که وزرا و معاونان رئیس جمهوری دولت نهم و دهم در آن عضو بودند و به صورت تقریبی از یک سال و نیم گذشته (قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی) موضوعات جدی را در خصوص برگزاری انتخابات دوره قبل داشتیم و اشکالات و چالش‌های موجود در انتخابات را بررسی کرده و راهکارهایی را ارائه دادیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از راهکارهای ارائه شده، پیشنهاد تشکیل مجلسی و مردمی را در سراسر کشور طی سال گذشته ارائه کردیم که در این زمینه جلسات متعددی را با مسؤولان از جمله ریاست ائمه جماعت سراسر کشور برگزار و موضوع تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی مطرح شد.

زاهدی بیان کرد: در این زمینه هم برخی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایده‌هایی را ارائه کردند که جبهه مردمی انقلاب اسلامی شکل گرفت و خود این افراد هم بر این باور بودند که کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابشان از مشورت با استان‌ها بتواند به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: نخستین جلسه ملی جبهه مردمی 12 روز پیش برگزار شد و در این جلسه از بین افرادی که توانمندی، سوابق مناسب اجرایی و انقلابی را در بخش ریاست جمهوری داشتند، دعوت شدند و از بین 21 نفر رأی‌گیری انجام و مقرر شد از بین آن‌ها 10 نفر اعلام شوند؛ امیدواریم در نشست ملی بعدی به پنج نفر برسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید همه باهم بوده و به تعهدات تشکیلاتی پایبند باشیم، گفت: باید به اصل نظام و انقلاب اسلامی توجه کنیم و چالش‌هایی را که امروز با آن مواجه هستیم، ناگزیریم دولت بعدی را در کشور داشته باشیم که رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی را در نظر بگیرد.

زاهدی مطرح کرد: اگر غیر از این باشد استقلال کشور، گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری به خطر می‌افتد؛ باید با همدلی، همراه دلسوزان انقلاب بود و مَنیت را کنار گذاشت.

وی تشریح کرد: مَنیت می‌تواند خطری برای کشور محسوب شود و اگر جبهه مردمی باور دارد که فردی برابر اداره کشور روی کار بیاید، چاره‌ای جز پیروی از فرد روی کار آمده نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید جزو توده و جریان باشیم نه احساس برتری بر مردم، چراکه مردم در برخی موارد آگاه‌تر از مسؤولان هستند و امروز اختلاف در بین جبهه‌ها و نیروهای انقلابی سم مهلکی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

زاهدی گفت: کشور با چالش‌های مختلفی در حوزه‌های نفتی و مسائل سیاسی مواجه بوده و در مسائل سیاسی نگاه‌ها به درب است و منتظر هستیم یک کدخدا پولی را به کشور تزریق کند؛ موضوع برجام هم به برجام نافرجام مبدل شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جملات و اظهار نظرات مسؤولان به رهبری برمی‌گردد و مخالف منویات رهبری عمل می‌کنند که اگر چنین نظری بر کشور حاکم باشد، فاتحه کشور خوانده است.

رئیس کمیسیون آموزش و کیفیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس جبهه مردمی انقلاب اسلامی کاملاً مطابق با رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه است، ادامه داد: جبهه مردمی باید با تیم بیاید و یک نفر نماد آن تیم باشد، نه اینکه یک نفر قدرت دست آن باشد؛ اصل، تفکر است که در تمام لایه‌های کشور ساری و جاری باشد.

زاهدی مطرح کرد: جبهه مردمی انقلاب اسلامی، برای افرادی است که درد نظام، انقلاب و ولایت فقیه را دارند و می‌توانند در آن عضو باشند.

وی گفت: باید یک نوع‌گرایی مدیریتی و روحیه انقلابی در کشور ارائه کنیم که کارآمدی آن قوی‌تر از دولت نهم باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و کیفیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کشور، دولتی که بخواهد به صورت شرکت تعاونی اداره شود و مدیریتی که در سطح کلان کشور و سهم‌دهی باشد، مقبولیت ندارد؛ برای اینکه دولت، دولت کارآمدی باشد، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این در صورتی است که دولت فعلی به صورت تعاونی اداره می‌شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: بقائی جزو جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیست و نخواهد بود و احمدی‌نژاد هم بنا بر نظر رهبری عضو این جبهه نیست؛ فعلاً در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری حضور احمدی‌نژاد منع شده است.

وی افزود: طرفداران احمدی‌نژاد تا به امروز در جبهه مردمی انقلاب اسلامی اعلام آمادگی نکردند و امیدواریم احمدی‌نژاد از افرادی که در درون جبهه هستند، حمایت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار