در آستانه سال نو، غبارروبی حرم مطهر امامزاده حسین(ع) در شهرستان پاسارگاد با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 07 March 2017
تابناک فارس به نقل از طنین پاسارگاد:در آستانه سال نو، غبارروبی حرم مطهر امامزاده حسین(ع) در شهرستان پاسارگاد با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

شهرستان پاسارگاد دارای 3 امامزاده جلیل القدر شامل امامزاده حسین(ع)، امامزاده سلطان سید حمید(ع) و امامزاده عقیل است که همواره بسیار مورد احترام مردم شهرستان و مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، بوده‌ اند.

امامزاده حسین در شمال شرقی سعادتشهر قرار گرفته است. ایشان دارای شجره نامه ویکی از نوادگان امام سجاد است که هم اکنون دارای گنبدی کاشی کاری وضریح می باشدکه به همت مردم، مسافران وخانواده شهیدان این بنای مقدس در سال 1373تجدید بنا شد.

هم اکنون صحن داخل آن گسترش یافته است. درضلع شمال شرقی وغربی این امامزاده پیکر پاک مطهر شهدای گلکون کفن هشت سال دفاع مقدس در خاک آرمیده اند، در سمت شرق وغرب امام زاده تعدادی اتاق احداث شده شده که زوار در هنگام سفر از انها استفاده می کنند.

مردم شهرستان پاسارگاد نذورات خود را در قالب دیگ جوش درکنار این امامزاده انجام می دهند که هم اکنون شب های دوشنبه و جمعه تعداد زیادی از مردم در این محل حضور پیدا می کنند و ضمن زیارت وعرض ارادت و خواندن نماز و فاتحه قبور شهدا پیمان خود رابا شهدا تجدید می کنند.

 این امامزاده جلیل القدر نیز در ایام مختلف سال میزبان زائران وگردشگران داخلی وخارجی می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار