رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز گفت: ۲۳۰ پرونده در زمینهٔ جرائم مرتبط با منابع طبیعی طی امسال در محاکم قضایی تشکیل شد.
کد خبر: ۳۸۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 05 March 2017
مرتضی سعیدی فر رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز با بیان اینکه امسال 230 پرونده درزمینهٔ جرائم مرتبط با منابع طبیعی در محاکم قضایی تشکیل‌شده که این پرونده‌ها غالباً درزمینهٔ تخریب و تصرفات اراضی ملی بوده است اظهار داشت: امسال 50 هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز که توسط افراد سودجو تصرف‌شده بود خلع ید شد.

وی افزود: به مناسبت جشن ملی درختکاری،  15 اسفندماه 500 اصله نهال در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان  و در جوار شهدای گمنام کاشت می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز عنوان کرد: مراسم درختکاری با حضور امام‌جمعه شهرستان، فرماندار، انجمن‌های زیست‌محیطی و سایر مسئولان شهرستان برگزار و کاشت نهال در سطح یک هکتار  انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در هفته منابع طبیعی 20 هزار نهال از قبیل نهال‌های سوزنی‌برگ، کاج، سرو، اقاقیا، زبان‌گنجشک، بلوط و گلابی وحشی به‌صورت رایگان توزیع و کاشت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: شانزدهم اسفندماه  تمامی کارشناسان منابع طبیعی شهرستان در راستای آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مدارس سطح شهرستان حضور می‌یابند.

رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز اظهار داشت: نشست خبری با اصحاب رسانه 17 اسفندماه برگزار و نشست هم‌اندیشی با قضات و عوامل انتظامی شهرستان برگزار می‌شود.

سعیدی فر افزود: به‌منظور ترویج و مشارکت دانش آموزان درزمینهٔ حفاظت از منابع طبیعی، 500 نهال برای کاشت تحویل آموزش‌وپرورش شهرستان شده است.

وی عنوان کرد: در19  اسفندماه که مصادف با روز شهید است برنامه‌ای به‌صورت مشترک با بنیاد شهید برگزار و در محل بوستان خانواده یادمان شهدا برپا می‌شود و با حضور مسئولان شهرستان و خانواده شهدا اقدام به کاشت نهال می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی الیگودرز بیان کرد: در شهرستان الیگودرز 300 هکتار درزمینهٔ کاشت گیاهان دارویی بستر کار فراهم‌شده که امسال 150 هکتار کاشت گیاهان دارویی از قبیل بادام، گل محمدی، موسیر، زعفران کاشت شده که در هفته منابع طبیعی از این پروژه نیز بازدید می‌شود.

وی بابیان اینکه منابع طبیعی بستر توسعه است و همه به منابع طبیعی وابسته هستیم که باید در جهت حفاظت از این منابع طبیعی تلاش کنیم عنوان کرد: علاوه بر اینکه در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی کار می‌شود با افرادی که به هر نحوی بخواهند به منابع طبیعی آسیب برسانند و تخریب و تصرفاتی داشته باشند به‌شدت با این افراد سودجو برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار