پنج کشور عضو بریکس همکاری های خود را در زمینه های امنیتی، اقتصادی و تبادلات میان افراد گسترش می دهند.
کد خبر: ۳۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 25 February 2017

به گزارش تابناک : نمایندگان دولتی حاضر در جلسه آماده سازی نهمین اجلاس بریکس توافق کردند، پنج کشور عضو این بلوک  همکاری های خود را در زمینه های امنیتی ،اقتصادی و تبادلات میان افراد گسترش دهند.

بنا بر بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه چین، این توافق در اولین جلسه نمایندگان دولتی کشورهای عضو گروه بریکس ( برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که روز جمعه در نان‌کینگ، مرکز استان جیانگ‌سوی، برگزار شد، حاصل شد.
این دیدار بخشی از اقدامات جهت آماده سازی اجلاس سران بریکس است که قرار است از سوم تا پنجم سپتامبر آینده در شهر ساحلی شیامن، در استان فوجیان و با شعار « مشارکتی قوی تر برای آینده ای روشن تر» برگزار شود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، گروه بریکس می بایست از تمام ساز و کارهای موجود مانند دیدار وزرای خارجه برای گسترش همکاری ها در مسائل منطقه ای و بین المللی بهره ببرد. همچنین،از  اعضای این بلوک برای استفاده بیشتر از استراتژی شرکای اقتصادی بریکس و تعمیق همکاری های تجاری، مالی و سرمایه گذاری دعوت می کند.

از سوی دیگر، از پنج اقتصاد نوظهور مهم جهان می خواهد تا تبادلات فرهنگی و میان افراد را از طریق برگزاری همایش، جشنواره های فیلم، بازی های ورزشی و دیدارهای در سطح بالا درباره طب سنتی را افزایش دهد تا پایه های حمایت عمومی تقویت شود.

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، کشورهای عضو بریکس و سایر کشورهای در حال توسعه، در سال 2016 به میزان 80 درصد به رشد جهانی کمک کرده اند.به گفته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در اجلاس شیامن چندین سند مهم، از جمله توافقاتی درباره برنامه های فرهنگی و ورزشی، به امضا خواهد رسید.

پکن در اول ژانویه ریاست دوره ای این مجمع را به عهده گرفت. اعضای این گروه از ویژگی های یکسانی مانند جمعیت زیاد، منابع طبیعی گسترده و رشد تولید ناخالص داخلی برخوردارند.


منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار