معاون استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با اجرای طرح های تامین آب کشاورزی دشت های مهران و دهلران، 35 هزار هکتار از اراضی دیم این استان آبی می شود.
کد خبر: ۳۸۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور پولادی اظهار کرد: خط انتقال این طرح ها توسط وزارت نیرو و فازهای بعدی آن توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می شود و با بهره برداری از آنها 15 متر مکعب در ثانیه برای تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب شهرستان های ایلام، مهران و دهلران تامین می شود.
 
وی با بیان اینکه 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این طرح ها در سال 1397 به بهره برداری کامل می رسند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: علاوه بر بحث تامین آب کشاورزی مورد نیاز استان تامین آب بخش صنعتی و شرب مناطق مختلف استان در مسیر اجرای طرح ها نیز مورد نظر است.
 
پولادی یادآور شد: با اجرای این طرح ها در مجموع سالانه 450 میلیون متر مکعب آب وارد استان شده و در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب مورد استفاده قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد: علاوه بر این در سه سد در مسیر اجرای طرح ها شامل کنجانچم، چنگوله و میمه نیز تبادل آب صورت می گیرد.
 
استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی با 240 هزار هکتار زراعت دیم و 80 هزار هکتار آبی است و با توجه به دارا بودن منابع عظیم آب و خاک می تواند به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تبدیل شود و در این ارتباط طرح های متعددی در این حوزه در دست اجرا است.
 
از 2 میلیون هکتار گستره استان ایلام 340 هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی، 341 هزار هکتار معادل 4.3 درصد را جنگل و یک میلیون و 123 هزار هکتار را مراتع به خود اختصاص داده است.
 
قرار است اراضی آبی استان در طی یک برنامه سه تا چهار ساله از 80 هزار هکتار به بیش از 190 هزار هکتار افزایش یابد که با اجرای این طرح ها میزان تولید محصولات کشاورزی نیز به سه برابر می رسد و نزدیک به سه میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان تولید خواهد شد./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار