رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عدم برخورداری از مدیریت توانمند را علت تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی دانست و گفت: ۵۵ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد و تعطیل هستند.
کد خبر: ۳۸۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 25 February 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر مهندس کیوان کاشفی در خصوص وضعیت واحدهای راکد و نیمه راکد استان اظهار داشت:  بر اساس آمار قریب به ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند و متاسفانه ۵۵ درصد از واحدهای استان راکد و تعطیل می‌باشند.

وی با بیان علت تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی استان کرمانشاه افزود: برخی از این واحدها به دلایلی همچون عدم برخورداری از طرح توجیهی و نیز هزینه بر بودن تولیدات تعطیل می‌شوند و این رویه در تمام دنیا حاکم است زیرا واحدی که تولید آن توجیه نداشته باشد تعطیل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: برخی از واحدها طرح توجیهی دارند اما به علت نداشتن نقدینگی، نبود بازار فروش مناسب و عدم برخورداری از مدیریت توانمند، راکد و تعطیل شده‌اند که باید اقدامات لازم برای تقویت این واحدها انجام شود.

مهندس کاشفی افزود: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی در استان کرمانشاه مدیریت فروش ندارند و مدیریت تولید این واحدها نیز قدیمی است از سوی دیگر عدم برخورداری از مدیریت واحد و منسجم این واحدها را به تعطیلی و رکود کشانیده است.

وی با ارائه راهکارهای لازم برای احیای واحدهای تولیدی استان کرمانشاه افزود: برای بازگشت یک واحد به چرخه تولید در وهله نخست باید آموزش کافی و مناسب به متولیان امر ارائه شود و مدیریان شایسته و توانمند را برای اداره واحد تولیدی بکار بگیرند  و چرخه تولید و فعالیت را با دانش و تجربه بالا تقویت کنند.

مهندس کاشفی تزریق سرمایه در گردش و راه اندازی خطوط تولید جدید را راهکاری موثر برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیکه راکد استان کرمانشاه دانست و گفت: تزریق سرمایه در گردش  برای احیای واحدهای تولید در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارات استان با همکاری اتاق بازرگانی قرار دارد و سعی بر برگرداندن واحد تعطیل به چرخه تولید را داریم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خواستار حمایت و مساعدت بانک‌ها برای کمک به احیای واحدهای تعطیل استان شد و گفت: بانک‌ها با ایجاد شرایط تسهیل‌گر و تامین سرمایه مورد نیاز این واحدها در رونق تولید و شکوفایی اقتصاد استان همکاری نمایند.

مهندس کاشفی همچنین کمک به فراهم شدن بازار فروش را راهکاری دیگر برای کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در استان دانست و بیان کرد: یکی از دلایل رکود واحدها، نداشتن بازار  فروش محصولات در داخل و خارج از کشور است که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی هدفمند و موثر داشته باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار