مسابقات مردان یخی ایران با حضور ۲۷ مرد یخی در خیاوچایی مشگین‌شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 25 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ‌مسابقات مردان یخی ایران در قالب جشنواره زمستانی جمعه ششم اسفند با حضور 27 مرد یخی ایران در خیاوچایی مشگین‌شهر برگزار شد که در این مسابقه مردان یخی ایران با ماندن در زیر آب سرد خیاوچی و برف مشگین‌شهر لحظات ماندگاری به ثبت رساندند.

دیروز خیاوچایی مشگین‌شهر میزبان مردان یخی بود که آمده بودند در زیر برف و آب سرد بمانند که این مسابقه هیجان بسیار زیادی داشت و شرکت‌کنندگان در مسابقات لحظات و صحنه‌های بسیار جالبی را رقم زدند.

مسابقات قوی‌ترین مردان یخی ایران با استقبال پرشکوه اهالی مشگین‌‌شهر و گردشگران داخلی همراه بود به طوری که در اطراف خیاوچایی مشگین‌شهر جای سوزن انداختن نبود و حاضران با تشویقهای خود شور و حال خاصی به مسابقات مردان یخی ایران در مشگین‌شهر دادند.

مسابقات مردان یخی ایران که برای نخستین بار در استان اردبیل و در خیاوچی برگزار شد از حال و هوای خاصی برخوردار بود به طوری که از ابتدای صبح گردشگران و مردم مشگین‌شهر خود را به خیاوچایی مشگین‌شهر رسانده بودند تا این مسابقه را برای نخستین بار در شهر توریستی و گردشگر‌پذیر مشگین‌شهر تماشا کنند.

مجری مسابقه مردان یخی ایران در مشگین‌شهر با اشاره به اینکه مسابقات مردان یخی ایران در مشگین‌شهر برگزار شد، افزود: در صدد هستیم با هماهنگیها و رایزنیهای انجام شده این مسابقات را به صورت بین‌المللی در مشگین‌شهر برگزار کنیم که برگزاری این مسابقه برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

صفرعلی طالبی رئیس انجمن ورزشهای طبیعی ایران هم با اشاره به اینکه شهرستان مشگین‌شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر خود قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی را دارد، افزود: امروز مسابقات مردان یخی ایران در خیاوچایی بسیار خوب برگزار شد و باید این مسابقات در شهرستان مشگین‌شهر تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه ورزشهای زمستانی در طبیعت به ویژه جنگل، رودخانه و کوهستانها برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است، بیان کرد: در این زمینه بیمه سلامت ورزشکاران یک نکته ضروری و اساسی است که انجمن ورزشهای طبیعی ایران به این امر اهتمام ویژه‌ای دارد.

رئیس انجمن ورزشهای طبیعی ایران تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر به دلیل داشتن رودخانه‌ها، دامنه سبلان و طبیعت بکر خود یکی از بهترین مناطق کشور برای برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی است که انتظار داریم با حمایت مسئولان این مسابقات در منطقه تداوم یابد که هم از لحاظ ایجاد شور و نشاط و هم از لحاظ جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار مهم است.

طالبی از برنامه‌ریزی برای برگزاری طولانی‌ترین پیاده‌روی ایران در مشگین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان با توجه به موقعیت خود توانایی برگزاری این رویداد را دارد که انتظار داریم سال آینده این پیاده‌روی در مشگین‌شهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه مهمترین شعار انجمن ورزشهای طبیعی ایران حفاظت از محیط زیست است، گفت: در کنار آموزش به بحث حفاظت از محیط زیست نیز ارج می‌نهیم که این یک موضوع بسیار مهم است.

علی کوثری مسئول ورزشهای آبی ایران نیز با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر به ویژه پل معلق و خیاوچایی به دلیل جاذبه‌های گردشگری بهترین مکان برای برگزاری مسابقات ورزشی است، ‌افزود: امروز شاهد بودیم که در این موقع از سال مردان یخی با شور و هیجان گرمای خاصی به سردی هوای منطقه بخشیدند.

وی تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر هم‌اکنون به یکی از مناطق پاک از لحاظ هوا در کشور تبدیل شده است و موضوعی به عنوان ریزگرد، آلودگی هوا در این شهرستان وجود ندارد که این یک نعمت بسیار مهم است و همگان باید قدردان این نعمت باشیم.

امروز در مسابقات مردان یخی ایران در خیاوچایی لحظات ماندگاری به ثبت رسید و برای نخستین بار در شهرستان مشگین‌شهر مسابقات مردان یخی ایران برگزار شد که این مسابقه نوید روزهای خوبی برای شهرستان مشگین‌شهر در فصل زمستان می‌دهد که امیدواریم با فراهم کردن زیرساختهای مسابقات ورزشی زمستانی شاهد توسعه و رونق منطقه به ویژه در بحث جذب گردشگران داخلی و خارجی باشیم که نیاز است در این زمینه مسئولان استان حمایت همه‌جانبه‌ای از برگزار کننده مسابقات ورزشی داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار