آیت‌الله مجتهد شبستری:
امام جمعه تبریز گفت: ایران اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 22 May 2015
آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به زیاده‌خواهی‌ها و کارشکنی‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی، اظهار داشت: اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای داده نمی‌شود و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگوی‌‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه برخی خبرها بر تلاش مشترک دشمنان برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران دارد، اشاره و عنوان کرد: اگر دشمنان چنین اراده و غلطی را بکنند به گفته دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است. 

خطیب جمعه تبریز در ادامه به سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی و استقبال مردم شریف تبریز و شهرستان‌های استان از رئیس جمهور اشاره کرد و متذکر شد:  استقبال از مسئولان استقبال از نظام و انقلاب بوده و مرحلی از همدلی دولت و ملت است.

وی به اختصاص بودجه 965 میلیارد تومان هیئت دولت در سفر به آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: این بودجه برای 32 طرح منظور شده و قرار است در سال‌ 94 و 95 اختصاص یابد.

آیت‌الله شبستری بیان داشت: در سفر هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- بازرگان با مشارکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای آغاز شده و با اختصاص بودجه به قطار تبریز- میانه و اتوبان سهند- تبریز بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی این پروژه‌ها تأکید شده است.

وی با اشاره احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه اصلی مردم آذربایجان، گفت: رئیس جمهور در آغاز مسئولیت‌شان  احیای دریاچه ارومیه را جزو اولویت‌ها خود قرار دادند و در این سفر نیز اعلام کردند که کارهای مقدماتی برای این امر آغاز شده و ادامه می‌یابد و ان‌شاالله با رحمت‌ الهی و همت دولت این دریاچه احیا می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، بیان داشت: مناسبت‌ها، اعیاد و موالید بزرگی در این ماه قرار دارند که لزوم توجه بیشتر به برکات معنوی این ماه را می‌رساند.

وی توضیح داد: ‌این ماه در دیدگاه بزرگان اسلامی و ائمه اطهار(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است و ماه نبی‌مکرم اسلام(ص) نام گرفته است.

آیت‌الله مجتهدشبستری متذکر شد: ماه شعبان فرصت مناسبی برای خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان است و از برجسته‌ترین اعمال در این ماه عبادت و خودسازی است.

پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند

وی با اشاره به میلاد بزرگ پاسدار اسلام امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه بودند.

آیت‌‌الله مجتهدشبستری، ولادت بزرگان جهان تشیع از جمله میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار را تبریک گفت و تصریح کرد: بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالحسین(ع) مظهر مجاهدت خالص برای خداوند هستند.

وی با بیان اینکه پاسداران بازوان دفاع از کیان و ولایت هستند، تأکید کرد: فداکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و حفظ و حراست از اسلام و ارزش‌های اسلامی و سازندگی بعد از جنگ بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، چراکه به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند.

آموختن درس پیروی از رهبری از حضرت ابوالفضل العباس(ع)

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ولادت سردار بزرگ کربلا، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز، گفت: درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت عباس(ع) آموخت.

وی با تقدیر از همسران جانبازان گفت: اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سالگرد تولد امام سجاد(ع) که به نام روز آزادگان نامگذاری شده است، توضیح داد: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه، ماه زیبایی‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :