رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور:
رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور با بیان اینکه مشکلی برای تشکیل و راه‌اندازی صندوق کشمش در شهرستان تاکستان وجود ندارد،‌ گفت: طرح تأسیس صندوق کشمش در این شهرستان در حال پیگیری است.
کد خبر: ۳۷۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سیدعبدالکریم رضوی‌اردکانی در نشست تخصصی با حضور علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاونان و مدیران این سازمان و فرماندار شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل صندوق کشمش در شهرستان تاکستان همانند سایر صندوق‌های محصولات کشاورزی باید مقدمات و الزامات آن فراهم و ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تشکیل و راه‌اندازی صندوق کشمش در شهرستان تاکستان وجود ندارد،‌ افزود: طرح تأسیس صندوق کشمش در این شهرستان در حال پیگیری است و با توجه به اینکه بخش اعظم محصولات شهرستان تاکستان تولید انگور و کشمش بوده و شرایط لازم برای راه‌اندازی این صندوق فراهم شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور اضافه کرد: با ایجاد این صندوق در تاکستان می‌توان سایر محصولات کشاورزی منطقه را هم پوشش داد.

رضوی‌اردکانی ادامه داد: در صورت ابلاغیه و تخصیص اعتباری سهم دولت، این صندوق راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در این نشست تخصصی درخصوص فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی صندوق کشمش درشهرستان تاکستان بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: حمایت از زنجیره‌های تولید و راه‌اندازی صندوق‌های تخصصی منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت در سال جاری و آینده است.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور ادامه داد: تعاونی‌های تولید بارقه‌های امیدی برای کشور بوده و می‌توانند نقش بسزایی در تولید و اقتصاد کشور ایفا کنند بنابراین حمایت از آن‌ها ضروری است.

رضوی‌اردکانی تصریح کرد: اگر تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی حمایت شود، قادر است فعالیت‌های کشاورزی خود را افزایش داده و به درآمدهای بیشتری دست یابد و این تقویت انگیزه می‌تواند به رونق کسب و کار هم کمک کند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تأمین نیازهای مالی کشاورزان و بهره‌برداران برای اجرای طرح‌های توسعه و تولیدی است و چون در این کار هم اعتبارات دولتی و هم آورده بهره‌برداران تزریق می‌شود ظرفیت مطلوبی برای تأمین نقدینگی ایجاد شده است.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور بیان کرد: فعالیت صندوق در سال‌های گذشته توانسته به رونق بخش کشاورزی کمک کند و این بخش هم در هر دوره تلاش کرده است هرجا که نیازی احساس شد و با ایجاد صندوق‌های تخصصی زمینه حمایت جدی از کشاورزان و فعالان این بخش را فراهم کند.

رضوی‌اردکانی افزود: همه حرف و نیت در این صندوق، حمایت از زنجیره تولید است و معتقد هستیم اگر این کار به نحو احسن انجام شود، بهترین حمایت از کشاورزان و مصرف‌کنندگان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف مسؤولان در صندوق‌ها ارائه مدل مناسب خدمت در زنجیره تولید است تا بتوانیم منابع خود را در قالب زنجیره‌های تولید دنبال کنیم و در این راستا مدل‌هایی پیش‌بینی شده که برخی استان‌ها آن را عملیاتی کرده‌اند، قابل ارزیابی و بررسی است.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: مهم‌ترین رویکرد و اولویت این بخش در دو ماه باقی مانده در سال جاری به ویژه در سال آینده، این است که مدل‌های ارائه خدمت در صندوق‌ها به صورت زنجیره تولید انجام شود.

رضوی‌اردکانی بیان کرد: وقتی از زنجیره تولید بحث می‌شود منظور  صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از ابتدای تولید در مزرعه تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده بوده که در این مسیر صادرات هم اهمیت ویژه‌ای دارد و مورد توجه است.

وی یادآور شد: 20 درصد از منابع صندوق باید به صادرات اختصاص یابد که این روش در قالب زنجیره تعریف شده و در همین زمینه زنجیره صادرات جدی گرفته شده است.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در خصوص میزان سرمایه صندوق‌ها و تشکل‌های تحت پوشش در کشور مطرح کرد: سه هزار و 760 تشکل زیر پوشش صندوق و سهامدار است و در حال حاضر تمام مراکز استان‌ها این صندوق را دارند.

رضوی‌اردکانی بیان کرد: در حاضر 47 صندوق شهرستانی، 12 صندوق ویژه بانوان عشایر و روستایی و هفت صندوق تخصصی وجود دارد که با تصویب هیأت دولت دو صندوق تخصصی زیتون و کشمش هم در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد:در حال حاضر صندوق‌های منابع طبیعی در چهار استان راه‌اندازی شده و تصمیم داریم این صندوق را در 10 استان دیگر کشور راه‌اندازی کنیم.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور بیان کرد: همچنین در سال آینده صندوق باغبانی در نهال و صندوق نوغانداری کشور را تأسیس می‌کنیم و در برخی استان‌ها هم صندوق شهرستانی راه‌اندازی می‌شود.

رضوی‌اردکانی گفت: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور از یک هزار و 200 میلیارد تومان فراتر رفته است و درصورت حمایت دولت و استقبال سهامداران قادر هستیم این میزان را افزایش دهیم.

وی در خصوص فعالیت صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان قزوین هم ادامه داد: صندوق این استان از صندوق‌های شاخص و خوب کشور است و با محدودیت منابع مالی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور تصریح کرد: صندوق‌ها چون متعلق به مردم بوده و دولتی نیست، خوشبختانه همه سه هزار و 760 تشکل تحت پوشش از اعتبارات صندوق برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی خود استفاده کرده‌اند.

رضوی‌اردکانی افزود: اولویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، توسعه و راه‌اندازی صندوق‌های شهرستانی و کامل کردن زنجیره تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار