وزیر نفت در منطقه آزاد اروند؛
بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاحیه فاز دو پالایشگاه آبادان اظهار داشت: از روز اول که وارد وزارت نفت شدم علاقه داشتم کاری برای آبادان انجام دهم
کد خبر: ۳۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 07 February 2017
 بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاحیه فاز دو پالایشگاه آبادان اظهار داشت: از روز اول که وارد وزارت نفت شدم علاقه داشتم کاری برای آبادان انجام دهم.

وزیر نفت بابیان اینکه پالایشگاه آبادان نیاز به نوسازی داشت، عنوان کرد: این طرح پیشتر آغازشده بود و ما به دنبال فاینانس بودیم. آبادان نماد علمی شدن صنعت نفت و عامل نوین شدن صنعت در ایران بوده است.

زنگنه اعلام کرد: پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاه کشور بوده و قبل از آن صنعتی در این ابعاد در کشور نداشتیم. فنّاوری برخی قسمت‌های این پالایشگاه مربوط به دوران قبل از اختراع جوش و استفاده از پیچ و مهره بوده و در برخی از اتصالات آن از پرچ استفاده‌شده است، به همین دلیل گفتیم که یک موزه در آن ایجاد شود.

وزیر نفت بیان کرد: آبادان نخستین پمپ‌بنزین و آموزشکده صنعتی کشور را داشته و جزئی از تاریخ صنعتی کشور  محسوب می‌شود. آبادان شهری است که زمینه اشتغال را ص دارد و پالایشگاه آبادان می‌تواند از زیان ‌ده به سود ده تبدیل شود.

وی بابیان اینکه بخشی از این پالایشگاه بالای ۴۰ سال عمر دارد، عنوان کرد: این پالایشگاه با اتکا به منابع خودش و بدون کمک‌های دولتی این پروژه را پیش می‌برد. برنامه ما این است که تولیدات پالایشگاهی کشور را از ۱٫۷ به ۳ میلیون بشکه در روز برسانیم و گرایش ما نیز به سمت صادرات خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار