معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قم با بیان اینکه ۹۶ درصد از جمعیت قم شهرنشین‌ هستند، گفت: ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در شهر به‌مراتب از روستا سخت‌تر است.
کد خبر: ۳۷۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، محمود تلخابی در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات مجتمع تربیتی ولایتی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اقدامات کمیته امداد در راستای ایجاد زمینه اشتغال در استان اظهار داشت: قم با توجه به شرایط خاص خود، مشکلات زیادی در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی بابیان اینکه حدود 96 درصد از جمعیت قم را شهرنشین‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در شهر به‌مراتب از روستا سخت‌تر است، و با توجه به اینکه بیشتر مردم قم در شهر ساکن شده‌اند، تحقق این مهم را برای ما مشکل‌تر ساخته است.

تلخابی با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری‌های مختلف در زمینهٔ شناسایی مستعدان اشتغال صورت گرفته است، تصریح کرد: تقسیم‌بندی‌ها و هدف‌گذاری‌های مختلفی در این باره صورت گرفته تا بتوان برای تمامی افراد اعم از روستاییان، شهرنشینان، بانوان سرپرست خانوار و کسانی که حداقل توانایی انجام کار را دارند، بهترین موارد را پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه روستائیان غالباً از راه‌های کشاورزی و دام‌پروری به امرارمعاش می‌پردازند، ادامه داد: برای این دسته از افراد، تسهیلات و منابع مختلفی در نظر گرفته‌شده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برنامه‌ریزی‌های جانبی به‌منظور افزایش انگیزه اشتغال در خانوار را مورداشاره قرار داد و گفت: به‌منظور افزایش انگیزه و رغبت برای اشتغال در میان کسانی که با مشکلات متنوعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کلاس‌های ویژه برگزار می‌شود تا ضمن سنجیدن شرایط آن‌ها، به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق این امر، تعداد افراد متقاضی شغل افزایش‌یافته و تعداد بیشتری به سمت خودکفایی پیش می‌روند، بنابراین لازم است بانک‌ها همچون گذشته تعامل خود را با کمیته امداد حفظ کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار