رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به بارش برف در روز گذشته در استان یزد و مناطق کوهستانی گفت: در حال حاضر ترافیک در محورهای استان یزد عادی و روان است و مردم بدون حادثه در تردد هستند.
کد خبر: ۳۷۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 05 February 2017
به گزارش تابناک یزد،احمد مظفری با اشاره به اینکه بیشتر مسیرها و جاده‌های استان یزد تحت پوشش بارش برف قرار داشتند اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مردم و اطلاع‌رسانی که از قبل صورت گرفته بود هیچ حادثه‌ای در این زمینه گزارش نشده است.

وی با اشاره به هجوم مردم برای حضور در مناطق ییلاقی و کوهستانی استان برای تفریح در ساعات برفی اضافه کرد: شلوغ‌ترین محورهای استا محور یزد شیراز و مناطق کوهستانی ده‌بالا و سخوید بود که خوشبختانه در این محورها نیز حادثه‌ای نداشتیم و با حضور گسترده‌ نیروهای امدادی و پلیس، راه‌ها نیز به سرعت باز شد.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه نیروهای پلیس از چند روز پیش در حالت آماده باش هستند عنوان کرد: شایسته است رانندگان در هنگام تردد در سطح محورهای استان یزد تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه داشتن تجهیزات به تنهایی کفایت نمی‌کند اظهار داشت: در روز گذشته بسیاری از رانندگان تجهیزاتی نظیر زنجیر چرخ را به همراه داشتند اما طرز استفاده از آن را بلد نبوده که همین مسئله موجب ترافیک شدید در برخی محورهای استان شده بود.

رئیس پلیس راه استان یزد با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای بهبود وضعیت رانندگی در شرایط خاص بیان داشت: متاسفانه رانندگان یزدی به دلیل عدم وجود بارش‌های زمستانی در این حد، با شیوه رانندگی در شرایط خاص آشنایی ندارند این درحالی است که در برف نیاز به سرعت گرفتن نیست و باید با دنده سنگین و حالت نیم‌کلاچ اقدام به حرکت کرد.

مظفری همچنین خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و عنوان کرد: در چنین وضعیتی رانندگان باید متوجه باشند که لاین سمت چپ جاده و حاشیه آن را اشغعا نکنند تا در صورت لزوم و نیاز به امدادرسانی، خودروهای امدادی زودتر بتوانند به امداد و نجات بپردازند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از رانندگان به دلیل عدم توجه به قانون و عدم‌آگاهی از وضعیت جاده‌ها اقدام به اشغال تمامی سطح جاده در چند لاین داشتند که نیرو‌های امدادی مجبور بودند به صورت پیاده به محل مورد نظر برسند.

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به وضعیت جوی استان یزد تصریح کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها رانندگان باید نسبت به رعایت مقررات رانندگی، رعایت فاصله طولی بین خودروها همچنین حرکت با سرعت مطمئن و قابل کنترل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ترافیک در جاده‌های استان روان و عادی بوده اما با توجه به اینکه ممکن است بارش‌های پراکنده در نقاط کوهستانی استان داشته باشیم رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار