معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تمام افراد بالای سی سال ابتلا به چربی خون، دیابت و فشار خون را به صورت رایگان ویزیت می‌کنیم که این برنامه از ابتدای سال 96 آغاز و برای رده‌های سنی 30 سال تا 40 سال انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سید‌سعید اسکویی در نشست خبری که در دانشگاه علوم استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از عوامل مرگ و میر مردم بوده، استخراج ریسک خطر بیماری‌های قلبی و عروقی برای مردم یکی از مهم‌ترین و جدیدترین اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است که در این زمینه مردم باید ریسک این بیماری را برای چند سال آینده در نظر بگیرند و آگاه باشند.

وی افزود: در برنامه استخراج ریسک خطر بیماری‌های قلب و عروقی، ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی در 10 سال آینده مشخص و یک کارت برای بیماران صادر می‌شود؛ اگر در 10 سال آینده، احتمال ابتلای بیمار به بیماری قلبی عروقی 10 درصد باشد کارت سبز، اگر بین 10 تا 20 درصد باشد کارت زرد، بین 20 تا 30 درصد کارت نارنجی و احتمال ابتلای بالای 30 درصد کارت قرمز برای وی صادر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: براساس برنامه یاد شده، در مراکز بهداشتی خود کارشناس تغذیه مستقر کردیم و مشاوره‌ها هم به صورت رایگان برای مردم ارائه می‌شود و در حال حاضر به صورت تقریبی 70 درصد جامعه آماری وارد سامانه‌های نرم‌افزاری شده است.

اسکویی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین سه هدف کاهش مرگ و میر، پیشگیری از معلولیت و افزایش کیفیت زندگی مردم انجام می‌شود، ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌های آماری سال  گذشته در حوزه مرگ و میر، این آمار در بین خانم‌ها 78.6 درصد و در بین آقایان 76.01 است و قابلیت مقابله با عوامل ناشی از مرگ و میر همچون بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد.

این مسؤول عنوان کرد: تمام افراد بالای سی سال ابتلا به چربی خون، دیابت و فشار خون را به صورت رایگان ویزیت می‌کنیم که این برنامه از ابتدای سال 96 آغاز و برای رده‌های سنی 30 سال تا 40 سال (برای افراد 40 سال به بالا به صورت اجباری) انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه به صورت تقریبی 24 هزار متر بنا به فضای فیزیکی حوزه بهداشتی این دانشگاه اضافه می‌شود، گفت: هفت مرکز بهداشتی در این استان خریداری شده و اقدامات اولیه برای ساخت و خرید 24 مرکز انجام شده است.

اسکویی اضافه کرد: با موافقت‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و استاندار قزوین، اعتبار این بخش‌ها 37 میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از استانداری و نیمی از وزارتخانه تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: 90 مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شهری و روستایی، 92 پایگاه شهری تنها در حوزه بهداشتی و 277 خانه بهداشت در استان قزوین فعال بوده که مجموع واحدهای بهداشتی این استان به جز تسهیلات زایمان، 459 واحد بهداشتی است و هفت هزار و 200 نفر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار