مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 04 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛  وهاب پیرانی بیان کرد: دامپزشکی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه تأمین بهداشت دام و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و در نهایت تضمین امنیت غذایی جامعه و سلامت آحاد مردم را بر عهده دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهارکرد: ارزش سرمایه دامی استان حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می‌شود.

پیرانی یادآورشد: سالیانه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار، در قالب واکسن‌ها و نهاده‌های دامپزشکی و هزینه‌های مربوط به اجرای عملیات، از طریق سازمان دامپزشکی کشور و مصرف رایگان این واکسن‌ها و سموم در سطح دامداری‌های استان برای پیشگیری از بیماری‌ها جذب می‌شود.

وی تاکیدکرد: سالیانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و انجام تمامی آزمایشات تشخیصی دام، طیور و خوراک دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی استان پایش می‌شود./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار