کد خبر: ۳۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 03 February 2017
تابناک / حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز(15بهمن) رشت که در مصلی برگ امام خمینی( رحمه الله تعالی علیه)این شهر برگزار شد، سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشت و اظهار کرد: جوانان ایران شجاعت را از امام راحل آموختند.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مجموعه بی نظیری از امداد الهی برای هدایت یک ملت توصیف کرد و گفت: شرایط زندگی عزتمندانه و مقتدرانه کنونی با دوران سیاه و ننگین رژیم پهلوی قابل قیاس نیست.

 

آمریکا و آزادی؛ یک دروغ بزرگ

 

عربانی از تصویب قانون جدید منع مهاجرت توسط رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت: شعار آزادی در آمریکا یک دروغ بزرگ است.

 

وی با اشاره به استثنا بودن اتباع عربستان از قانون جدید منع مهاجرت آمریکا اظهار داشت: عربستان نوکر آمریکاست و هرگز به سیاست‌های استکباری آمریکا نه نمی‌گوید.

 

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: ایران اسلامی 38 سال در حال مشق استقلال است و آمریکا و بزرگتر از آمریکا قادر نخواهند بود در امور مردم ایران خللی ایجاد کنند.

 

وی خاطر نشان ساخت: مردم ایران هرگز در برابر زیادخواهی استکبار قد خم نمی‌کنند و با خدا پیمان بستند در برابر زیاده خواهی آمریکا بیاستند.

 

عربانی در ادامه با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) اظهار کرد: دختران جامعه اسلامی بعد از حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگویی بهتر حضرت زینب(علیه السلام) نخواهند داشت.

 

 وی به بارش برف در رشت و مشکلاتی ناشی از آن گفت: زحمات مجموعه مدیریتی استان و شهر رشت مشاهده می‌شود اما انتظار مردم از مسئولان بیشتر است.

 

 دوری از ارزش‌های اسلامی زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی

 

امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست به بررسی ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: دور شدن از ارزش‌های اسلامی زمینه ساز فساد فکر و بروز آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی محبت افراطی به فرزندان و سست بودن بنیاد خانوادگی را از دیگر عوامل زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: قرار دادن همه ابزار رفاهی در اختیار فرزندان آنها را رفاه زده و بی انگیزه برای تلاش تربیت می‌کند.

 

عربانی اضافه کرد: بدترین پدر و مادر آنهایی هستند که محبت افراطی به فرزندان نشان داده و در برابر هر رفتار آنها هر چند مغایر با ارزش‌های اسلامی واکنش مثبت دارند.

 

 وی خاطر نشان کرد: فرزندان طلاق و خانواده‌هایی که دچار گسست عاطفی هستند در معرض خطر بیشتری برای تبدیل شدن به عناصر ناهنجار و نامطلوب جامعه قرار دارند.

 

خطیب نماز جمعه رشت، دوستان ناباب را از مهمترین عوامل تربیت  نادرست و عامل بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در روایات اسلامی از دوست ناباب به عنوان شمشیر یاد شده که ظاهری زیبا دارد اما باطن آن برنده و خطرناک است.

 

وی فضای مجازی، فقر فرهنگی و برنامه‌های ماهواره‌ای را خطری بزرگ برای تربیت فرزندان خواند و گفت: فقر فرهنگی در استفاده از فضای مجازی و انس با ماهواره باعث می‌شود الگوهای انسان محور و مادی گرای غربی فرزندان ما را تربیت کنند.

 

عربانی، بیکاری و فقر را از دیگر عوامل آسیب آفرین در جامعه معرفی کرد و گفت: بیکاری نیروی جوان جامعه را به درگیر شدن در مسایل مختلف و آسیب را سوق می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چاره‌ای جز رجوع به مبانی تربیت اسلامی و ارزش‌های اسلامی نداریم.

 

امام جمعه موقت رشت بر نظارت جدی تر پدران و مادران بر رفتار فرزندان تاکید کرد و اظهار داشت: اسلام از نظر داشتن مفاهیم و دستورات تربیتی غنی ترین دین الهی است.

 

به مناسبت  سالروز تولد حضرت زینب و روز پرستار از خانواده‌های شهدای مدافع حرم گیلانی بعد از اقامه نماز جمعه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار