دوگانگی به سبک سازمان نظام پزشکی مشهد؛
سازمان نظام پزشکی مشهد در اقدامی تعجب‌انگیز، در حال ثبت‌نام برای تور تفریحی سه هفته‌ای آمریکا برای اطبا و خانواده آنها به مبلغ 7 هزار 650 دلار ( حدود ۳۰ میلیون تومان ) است.
کد خبر: ۳۷۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، سازمان نظام پزشکی طی فراخوانی که این روزهای مقارن با بهار فجر انقلاب اسلامی در کانال شبکه های اجتماعی این مجموعه مشاهده می‌شود، اقدام به پذیرش متقاضیان سفر به آمریکا در توری ویژه نموده که در اطلاعیه آن وعده 4 شب حضور در لاس وگاس ، سان فرانسیسکو ، نیویورک و نیز 5 شب در لوس آنجلس و 2 شب در واشنگتن و یک شب هم در کنار آبشار نیاگارا داده شده است.
 
هزینه این سفر در این فراخوان که در کانال منتسب به نظام پزشکی درج شده است 7 هزار  650 دلار ( حدود ۳۰ میلیون تومان ) اعلام شده که البته افزون بر آن برخی دیگر از هزینه ها برعهده خود افراد می‌باشد.
 
همچنین گویا در روزهای اخیر برخی جلسات توجیهی نیز برای متقاضیان برگزار شده که با وجود سیاست‌های خصمانه و نژادپرستانه رئیس جمهور جدید آمریکا و تحریم سفر به این کشور حتی از سوی نامزدهای ایرانی جایزه اسکار اینگونه اقدام و برنامه ریزی قابل تامل است.

 اقتصاد مقاومتی در حرف، تبلیغ تفریح در لاس‌وگاس در عمل! / دعوت به تور آمریکا توسط سازمان نظام پزشکی
 
در روزگاری که سیاست‌های دولت تدبیر و امید و دیپلماسی لبخند، هم از سوی دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان حاکم در آمریکا به تلخ‌ترین وجهی پاسخ گرفته است، این اقدام خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته، نوعی شیفتگی یا تشویق به مظاهر و تمدن غرب را به ذهن متبادر نموده و تعجب‌برانگیز است.
 
تفریح و جهانگردی حق همه است، مخصوصا پزشکان ساعی که حرفه‌ای پراسترس و طاقت‌فرسا را تحمل می‌کنند، شاید بیش از سایرین نیاز به استراحت و راحتی اعصاب داشته باشند. اما سوال این است که یک‌نهاد رسمی و قانونی کشور، با کدام سیاست و طبق کدام الگوی فرهنگی و فکری، بر طبل تبلیغات سفرهای لوکس به آمریکا می‌کوبد و به دفعات پزشکان را تشویق می‌کند که در تور تفریحی ۲۱ روزه به آمریکا (نیویورک،لاس‌وگاس و لوس آنجلس...) شرکت کنند؟
 
در شرایطی که اقتصاد کشور در بحرانِ رکود و بیکاری و مشکلات متعدد معیشتی عامه مردم فرو رفته است آیا رواست یک نهاد رسمی کشور، مکرراً با تبلیغات گسترده، تشویق به تفریح در لاس‌وگاس با هزینه هر نفر حدود ۳۰ میلیون تومان کند؟ شیفتگی و اصرار یک نهاد رسمی کشور به برگزاری تور سه هفته‌ای و تبلیغ درباره لاس‌وگاس که بهشت شداد نظام سرمایه‌داری است، بر اساس کدام پیوست فرهنگی یا سیاست رسمی آن نهاد محترم در نظام اسلامی طراحی شده است؟ اقتصاد مقاومتی؟ سبک زندگی ایرانی اسلامی؟ مبارزه با تجمل و فخرفروشی؟
 
اقتصاد مقاومتی در حرف، تبلیغ تفریح در لاس‌وگاس در عمل! / دعوت به تور آمریکا توسط سازمان نظام پزشکی 
 
مردم عادی که مدت‌هاست پول دیدن خلیج فارس و کیش و قشم خودمان را ندارند، با دیدن تبلیغات نظام پزشکی برای سفر تفریحی در لاس‌وگاس و لوس‌آنجلس، چه نگرشی نسبت به رابطه پزشکان - که غالبا آنان خدمتگزار مردم و شریف هستند - و همچنین مادیات پیدا می‌کنند؟
 
سئوال اینجاست که هدف از برنامه ریزی برای چنین توری برای پزشکان و خانواده‌های محترم آن‌ها چیست؟ آیا باید شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» که در صفحه اصلی پایگاه اینترنتی سازمان نظام پزشکی مشهد نقش بسته را باور کرد یا تبلیغ تفریح در لاس‌وگاس و لوس‌آنجلس این سازمان را؟
 
 اقتصاد مقاومتی در حرف، تبلیغ تفریح در لاس‌وگاس در عمل! / دعوت به تور آمریکا توسط سازمان نظام پزشکی
 
حالا که رئیس جمهور جدید آمریکا ایرانیان را ممنوع‌الورود اعلام کرده و تروریست می‌خواند، چرا باز هم چنین تبلیغاتی ادامه می‌یابد؟ چرا قبله‌نمای یک دستگاه رسمی کشور همچنان مروچ گردش در خانه شیطان است؟   
 
در پایان تاکید می‌شود که حق هرگونه پاسخ و توضیح یا تایید و تکذیبی را برای رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ، قائل بوده و شایسته است سایر اعضای هیات مدیره این سازمان نیز نسبت به این نوع از برنامه ریزی پاسخگو باشند هرچند که بدون تردید سفر شخصی اطبای محترم به هر نقطه از کره زمین از جمله حقوق اساسی آنان است، اما بحث بر سر ورود یک سازمان وابسته به نظام جمهوری اسلامی و ترویج این سبک تفریح در برگزاری چنین توری در شرایط فعلی کشور است.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
برای یه آپاندیس 5 میلیون تومن می گیرن بعد می رن - مملکت قانون نداره و هر کس هر کاری میخواد می کنه -ایناهم ...
دکتر حسن صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
امریکا خر است که خرج تهاجم فرهنگی می کند ! ما خودمان عاشق هستیم ! تازه به گردشگریش هم کمک می کنیم از گلوی هموطنان می بریم و الی اخ
شیما شیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
سلام تابناک
شایسته بود به جای خبر محض و بعضا فحاشی ، طی مصاحبه با دکتر محرابی از ایشان توضیح می خواستید و همراه با آن خبرتان را منتشر می کردید . امیدوارم سازمان نظام جواب یاوه سرایی شما را بدهد.
اکبرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
مچگیران عزیز درود
مگه آقازاده ها آمریکا نیستند اگر اسم بیارم که مطمئنم سانسور می کنید
علی
|
United Kingdom
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
وقتی نظام مالیاتی درستی وجود ندارد و دولت ها قادر به تصحیح آن نیستند باید منتظر بدتر از اینها باشیم
مسعودیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
شما از چه کسانی انتظار چه چیزهایی دارید ؟ پیوست فرهنگی؟! خداشفاتون بده
آیلین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
سلام تابی / یه سوال داشتیم می خواستیم بدونیم نفری 8 هزار دلاره یا خانواری و ضمنا شامل هزینه رفت و برگشت هم می شه یا نه و ضمنا آیا برو و نرو هم داره اونجا یا آزادیم . با تشکر از شما و سازمان نظام ... / آیلین و ژاکلین
قلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
7 هزار دلار ؟!
پول یه عمل قلب بازه تقریبا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار