منصور صادقیان در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی در آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 433 روستای استان در حال اجراست و با بهره برداری از این طرح ها ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی آذربایجان غربی با 69 درصد از استاندارد کشوری پیشی می گیرد.

وی اضافه کرد: شرایط جغرافیایی آذربایجان غربی و توان فنی مجموعه شرکت گاز استان بستری برای تبدیل شدن آذربایجان غربی به پایانه انرژی و صادرات گاز به کشورهای همسایه را فراهم کرده است و با صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه از طریق آذربایجان غربی روند توسعه این استان شتاب می گیرد.

وی ادامه داد: با مذاکره های صورت گرفته بستر لازم برای تحقق این امر فراهم شده است و امیدواریم تا با پیگیری نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی این مهم سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با رضایت از سرعت گرفتن طرح های گازرسانی در سه سال گذشته در این استان گفت: گازرسانی روستایی در سه سال اخیر از آهنگ رشد خوبی برخوردار بوده و نزدیک به نیمی از روستاهای استان در سه سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

سیدهادی بهادری به بازدید از بخش مانیتورینگ و دیسپچینگ شرکت گاز آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدام های شایسته این شرکت استفاده از سامانه مانیتورینگ و دیسپچینگ شرکت در پایش از راه دور میزان مصرف گاز مصارف عمده و جایگاه های CNG است.

وی با اشاره به اینکه قرائت از راه دور باعث کاهش بازه کنتورخوانی و مدیریت بهتر روند توزیع گاز شده است، اظهار امیدواری کرد تا با ادامه روند فعلی تا پایان سال 96 و بر اساس برنامه های دولت یازدهم شاهد بهره مندی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز طبیعی باشیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در زمان آغاز به کار دولت یازدهم یکی از استان های کم برخوردار در بخش گازرسانی روستایی بود و در سال های گذشته از افت فشار گاز در فصل سرما رنج برده است.

در طول فعالیت دولت یازدهم نزدیک به 200 هزار مشترک به جمع مشترکان گاز آذربایجان غربی اضافه شده است.

این استان با دارا بودن 17 شهرستان، 42 شهر و حدود 2 هزار و 800 روستا و با وجود سرمای قابل توجه هوا در سال جاری شاهد قطعی یا افت فشار گاز نبوده است.