تولید کفش در ایران سابقه دیرینه ای دارد، تولید کفش ملی و کفش بلا و کفش وین در کشور ما دارای سابقه ارزشمندیست.
کد خبر: ۳۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 28 January 2017
به گزارش تابناک رضوی،«کفش ملی» اولین علامت تجاری تولید کفش ایران بود که به سازمان صنایع ملی منتقل گشت، اما چندی بعد بابت رفع بدهی دولت به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد. تا امروز ماشین آلات این کارخانه همه فروخته شده است و محل کارخانه ها (پارک صنعتی کفش ملی) به انبار تبدیل شده که بخشی از آن در اختیار شرکت تودروسازی سایپا و بخش دیگر آن به انبار کفش تبدیل شده است. هم اکنون برخی تولیدکنندگان کفش در کشور محصولات خود را با نشان کفش ملی از طریق فروشگاه های کفش ملی به فروش می رسانند.
اکنون فروشگاه های کفش ملی به عرضه تولیدات صنایع کوچک دیگر کارخانه ها تبدیل شده اند. هم اکنون بعد از ۳۲ سال، از پرسنل ۱۰ هزار نفری گروه کفش ملی فقط ۷۰۰ نفر باقی مانده اند که در کفش گنجه و بخش های بازرگانی مشغول به کار هستند.
«کفش بلا» دومین علامت تجاری معروف تولید کفش ایران بود. در سال‌های اخیر خط تولید این کارخانه قطعه قطعه شد و از برند کفش بلا تنها نام و نشانی باقی مانده است. مدیریت این برند اکنون در دست بانک ملی است.
«کفش وین» نیز به عنوان سومین علامت تجاری بزرگ صنعت کشور که کارخانه آن در کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج قرار داشت، به گروه خودروسازی بهمن واگذار شد تا این شرکت سازمان خدمات پس از فروش خود را در بخشی از آنجا بنیان نهد و بخش دیگر را به خط تولید خودرو "موسو" تبدیل کند. محمود بوذری مدیرعامل وین در رابطه با آخرین وضعیت این برند می گوید:" در حال حاضر عمده فعالیت وین به بازرگانی و فروش کفش معطوف شده است. این شرکت با کارخانه های داخلی صنعت کفش قرارداد امضا می کند و محصولات آنها را تحت نام «وین» در 24 فروشگاه خود در سراسر کشور به فروش می رساند. به عبارت دیگر وین نیز مانند کفش ملی و بلا دیگر تولیدی در کشور ندارد و تنها نام و نشانی از خود به جا گذاشته است. "

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار