عامل توسعه خوشه صنعتی فرش استان اردبیل از تولید مستند فرش دستبافت اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 28 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اسحاق رسولی با اشاره به ضرورت مکتب سازی برای فرش دستبافت اردبیل تصریح کرد: این مستند با هدف معرفی جامع فرش دستبافت اردبیل تولید خواهد شد.

وی به ضرورت مشارکت صنعت و معدن، میراث فرهنگی و به ویژه صداوسیمای استان در تولید این مستند تأکید و اضافه کرد: در زمینه فرش دستبافت بیش از این برنامه‌هایی تولید شده اما لازم است تولید مستند نیز اجرایی شود.

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش استان متذکر شد: متأسفانه به دلیل پراکندگی در بافت فرش اردبیل به برند خاص دست نیافته است و برای احیای این صنعت دست لازم است برای برند سازی اقدام کرد.

رسولی با تأکید به اینکه در تحقق این مهم همکاری طراحان فرش و اساتید دانشگاهی ضروری است، ادامه داد: در واقع مجموعه اقدامات می‌تواند منجر به مکتب سازی برای فرش اردبیل شود.

وی متذکر شد: از جمله اقدامات خوشه صنعتی فرش اردبیل در سال‌های گذشته مطالعه موانع توسعه این صنعت دست بوده که بررسی‌ها نشان می‌دهد نبود برند مشخص خود یکی از موانع دست‌یابی به بازارهای جهانی است.

رسولی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه‌های حوزه برند سازی بتوان فرش اردبیل را در سطح بازارهای جهانی معرفی کرده و به جایگاه مطلوب رساند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار