رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آماده باش نیروهای مرکز فوریت های پزشکی استان خبر داد و گفت: از بامداد جمعه و همزمان با بارش برف سنگین تاکنون اکیپ های مرکز فوریت های پزشکی 150 ماموریت شهری و روستایی در سطح استان انجام داده اند.
کد خبر: ۳۶۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 28 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،دکتر حسین کریم روز شنبه افزود: از این تعداد ماموریت هفت مورد مربوط به نجات مادران باردار بود که با تلاش اکیپ های فوریت ها تمام مادران در کمال امنیت و آرامش به بیمارستان های مراکز شهرستان ها و مرکز استان منتقل شدند.
او به بارش برف سنگین در سطح استان اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خود را برای خدمات رسانی به مردم استان در حین بارش برف آماده کرده بود و خوشبختانه غیر از یک مورد واژگونی آمبولانس مشکلی در خدمات رسانی به مردم نداشتیم.
به گفته او یک دستگاه آمبولانس بعد از ماموریت رساندن مادر باردار و حین بازگشت در مسیر شهرستان دالاهو براثر کولاک و برف واژگون شد که مامای مرکز دالاهو در این سانحه مصدوم شد که اکنون حال عمومی او خوب است و به سایر سرنشینان آمبولانس آسیبی نرسید.
او از پرسنل مرکز فوریت های پزشکی استان قدردانی کرد و گفت: اکیپ های فوریت پزشکی رسالت خطیر و سنگینی بر عهده دارند و همه مردم قدردان خدمات این افراد زحمتکش هستند.
او یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه علوم پزشکی در زمان بارش برف را نجات مادران باردار دانست و گفت: با توجه به اینکه نجات مادران باردار نیاز به کار اورژانسی دارد برای خدمات رسانی به این افراد نیاز به همکاری سایر دستگاه های مرتبط در استان داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی دیروز امکان پرواز بالگرد و استفاده از سیستم اورژانس هوایی را نداشتیم و از این رو تمام توان خود را برای امدادرسانی از طریق جاده ها گذاشتیم.
کریم، امدادرسانی در جاده ها را نیازمند همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها از جمله راهداری دانست و افزود: در چنین مواقعی راهداری باید قبل از اکیپ های فوریت های پزشکی مسیر را هموار کند تا بتوانیم به افراد نیازمند در جاده ها خدمات ارایه کنیم.
او تاکید کرد که در مواقع بحرانی مانند بارش برف و کولاک همه دستگاه ها باید هماهنگ باشند تا در خدمات رسانی به مردم خللی وارد نشود.
او از اکیپ های فوریت های پزشکی، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه های درگیر در خدمات رسانی در زمان بارش برف و مواقع بحرانی قدردانی کرد و افزود: همه دستگاه ها باید در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم و کمک به افراد نیازمند در چنین مواقعی تلاش بیشتری کنند. 
54 پایگاه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در استان کرمانشاه با 360 نفر تکنسین به مردم استان خدمات ارایه می کنند. 
بارش برف سنگین از بامداد جمعه در کرمانشاه آغاز شده و بیشتر نقاط استان را در برگرفته به طوریکه مدارس برخی از مدارس شهرستان های استان امروز (شنبه) به دلیل بارش برف سنگین تعطیل شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار