نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:
به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در دیدار هیأت امنای ستاد برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی با اشاره به آیه شریفه «من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب» اظهار داشت: شعار در معنای لغوی خود لباس زیرین است، چنانکه در روایت آمده «علی ان اولیاء الله من التخذوا القرآن شعائرا»، اولیای الهی قرآن را به منزله لباس زیرین قرار می دهند، یعنی همیشه قرآن را ملازم خود قرار می دهند، و بدان عمل می کنند.
کد خبر: ۳۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 19 May 2015

وی با بیان این‌که شعار در اصطلاح قرآنی خود به معنای علامت است، ادامه داد: مقصود از شعائر در آیه تعظیم شعائر «من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب» علائم دیانت و علائم اسلام است، اذان، مناسک حج و... جزء شعائر اسلام است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: عزاداری و حزن در مصائب اهل بیت و فرح و خوشحالی در زمان فرح و خوشحالی اهل بیت از شعائر مذهب و اسلام است، تعظیم این شعائر سبب زنده ماندن دین است، اگر تعظیم شعائر صورت نگیرد آثار دین متروک و منسوخ شده و آثار دین از میان می رود.

وی با اشاره به این‌که ستاد مناسبت های مذهبی، نهادی مقدس و لازم است، بیان داشت: جشن نیمه شعبان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو باید با شور بیشتری همراه باشد، هنوز اهمیت مسأله مهدویت برای عده ای روشن و مشخص نیست، مهدویت باید برای توده مردم بیش از گذشته مطرح شود.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به فعالیت فرق ضاله برای تحریف اصول مسلم دینی تأکید کرد: بهائیت درصدد تضعیف دین و شریعت است و سعی بر فعالیت علنی دارد، اما به کوری چشم وهابیت و بهائیت باید با تعظیم شعائر اسلامی و برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان توطئه شوم آنان را نقش بر آب کنیم.

وی در رابطه به مراسم عزاداری 14 و 15 خرداد نیز تذکراتی داد و اظهار داشت: امسال جشن نیمه شعبان همزمان با رحلت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است، بایستی مجالس جشن و سرور قبل از نیمه شعبان آغاز شود و تا عصر نیمه شعبان ادامه یابد و در ادامه به تعظیم رهبر انقلاب امام خمینی(ره) پرداخته شود تا جمع بین حقین صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: «آتا ترک» با این‌که مروج خرافه و بدحجابی در ترکیه بود، اما سالانه مراسم یادبودش برگزار می شود، امام خمینی(ره) که مجدد شریعت و بنیان گذار انقلاب اسلامی بوده، باید یاد و خاطره اش هیچکاه فراموش نشود، چراکه مراسم رحلت امام خمینی(ره) از مصادیق تعظیم شعائر است.

وی در پایان خطاب به اعضای ستاد مناسبت های مذهبی استان با بیان این‌که شما مصداق «رحم الله من احیا امرنا» هستید، گفت: این ستاد که نسبت به برنامه های مذهبی توجه دارند، در عین حال نسبت به برنامه های انقلابی نیز توجه ویژه ای داشته باشد، عده‌ای هنوز مخالف برنامه های انقلابی هستند، از این رو نباید از برنامه های انقلابی غافل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار